Bu gün Milano 'dan Türkiye 'ye Döneceğiz

12 gün önce Marsilya 'dan Başlayıp Sahil yolunu izleyerek Nice ,Monaco , Batı İtalya Kıyıları , Toskana Bölgesinde San Gimignano  , Floransa  ,Siena , Pisa , Genova , Portofino , Livorno ,  Como , İsviçre 'de Lugano ' yu kapsayan tatilimizin son gününde Milano 'dayız. Burada kaldığımız otel banliyö de olmasına rağmen şehir merkezine 1 metro ile 20 dakika da ulaşılması , havaalanı yolu üzerinde olması gibi nedenlerle tam istediğimiz gibiydi . Ayrıca 4 yıldızlı ve ucuzdu. Kahvaltısı ise oldukça zengindi.
Tatilimiz boyunca çok zayıf kahvaltı büfeleriyle de karşılaştığımızdan çok çeşit barındıran kahvaltı büfesini değerlendirmekten geri kalmadık . Kekler ve kruvasan çeşitleri de güzeldi.
Kahvaltı sonrası metroyla Duomo 'yu gezmeye geliyoruz. Buradaki katedral çok büyük ve ihtişamlı .
Sabah erken saatte geldiğimizden turist grupları veya kuyruğa yakalanmadan kişi başı 2 Euro 'ya biletimizi alıp içeri giriyoruz.
İçerisi de dış görünüşü gibi ihtişamlı olan katedralin
duvar heykelleri yanı sıra
yerlerdeki mermerleri de çok güzeldi .
İtalya 'nın diğer şehirlerinde de gördüğümüz mermerden yapılmış uçsuz bucaksız kaldırımlar da çok estetik görünümdeydi. Katedralden çıkıp yanındaki müzeye giderken etrafın oldukça kalabalıklaştığını fark ettik .
Müzedeki heykeller ,
resimler
ve vitraylar
çok güzeldi .Ben en çok yandaki heykeli beğendim .
Dışarı çıkınca etrafı dolaştık .
Bir yanda sokak müzisyeni rock müzik yapıyordu.
Bir yerde kahve içelim derken Katedralin yanındaki bir cafe de promosyon kahve görünce hemen içeri girdik.
Promosyon 'da kahvenin yanı sıra kruvasan 'da vardı. Dışarıdaki masalarda oturup meydana karşı kahvemizi içelim diyerek bir masaya oturduk .
Masaların tenhalığı dikkatimizi çekmişti. Bir süre sonra gelen görevli bu masaların bizim kahve aldığımız yere ait olmadığını söylese de biz kahvemizi bitirmiştik. Daha sonra Duomo 'dan ayrılıp metroyla otelimize döndük .
Arabamıza eşyalarımızı sabahtan yüklediğimizden garajdan çıkıp makarna , peynir , şarap gibi şeyler almak için büyük bir market aramaya başladık . Fakat günlerden pazar olduğundan bir çoğu kapalıydı. Banliyo bir yerde açık büyük bir market görünce alışverişimizi yaptık
ve havaalanına doğru yola çıktık .
Milano 'daki Mapenza havaalanı şehre oldukça uzak olduğundan yol üstünde bir yerde öğle yemeği molası vererek pizza yedik .
Bu yol üstü yerde de pizzalar oldukça güzeldi .
Havaalanına geldiğimizde aracımızı A veya B bölümünden hangisinde vereceğimizi bilmediğimizden ve Pegasus 'un hangisinden kalktığını bilmediğimizden biraz stresliydik . Ben araçtan inip rent a car firmamız Sicily by car ve Pegasus 'un A bölümünde olup olmadığına bakmaya gittim . Rent a car 'ı bırakacağımız yeri ararken yolda ilginç bir sanat eseri gördüm .
Şansımıza her ikisi de orada olduğundan arabamızı bırakıp
uçak için check in 'e geçtik .
Uçağımız rötarsız kalktı ve Kuzey İtalya 'nın göllerini izleyerek İstanbul 'a döndük.
Bu tatilimizde bize uygun fiyatlı uçak bileti sağlayan Pegasus 'a ve İtalya 'da çok ucuza araba kiraladığımız Sicily by car firmasına teşekkür ederiz.