Çek Cumhuriyeti,Almanya,Avusturya Turuna Çıkıyoruz.

Bu tatilimizde Çek Cumhuriyetinde Prag ve Karlovy Vary , Almanya'da Berlin,Greiz,Dresden,Nürnberg,Avusturya'da Viyana Şehirlerine Uçak,tren ve otobüs kullanarak bir gezi yapacağız.
Sabiha Gökçen havaalanından 2 saat 40 dakika sürede Çek Cumhuriyetinin Başkenti Prag'a ulaşıyoruz.
Havaalanı servis otobüsü şehir merkezinde bulunan tren istasyonunda bizi bırakıyor.Tanımadığımız bir şehirde taksicilerin kazıklama ihtimaline karşı temkinli yaklaşıyoruz.Bir bayan taksiciye otele kaç paraya gideceğini soruyor ve taksimetre ne yazarsa cevabını alınca zaten uzak olmadığımızdan biniyoruz.Navigasyon kullandığımızdan taksilerin yolu uzatma şansı pek bulunmuyor.Fakat bayan taksici o kadar ciddi ve disiplinli ki bizi kendisine hayran bırakıyor.Navigasyonunu açıp en kestirme yoldan bizi otelimize götürüyor.
Açıkçası ben şimdiye kadar bu kadar mükemmel bulduğum bir taksici görmedim.Turistik bölgeye yakın fakat içinde olmayan ,daha fazla yerel halkın yaşadığı otelimize yerleşiyor, sonra şehri tanımak için kendimizi dışarıya atıyoruz.Çeklerin para birimi Koruna olduğundan kazıklanma olasılığı olan para bozma konusunda temkinli davrandığımızı düşünüyor otelde 1 Euro=23 Koruna'dan paramızı bozmuyoruz.
Şehir merkezinde bir döviz bürosunda 1 Euro = 25 Koruna yazıyor.Bizde bu fiyata bozdurduğumuzu sanıp Euro'muzu veriyoruz.Döviz bürosu dolandırıcı çıkıyor.Çünkü fiyat tablosunda bizim baktığımız bölümde bu kur yazsa da altına karınca harfleriyle 1.000 Euro üzeri içindir yazmış.Bizim paramızı 1 Euro= 20 Koruna'dan bozmuş.İtiraz etsekte imza aldığından sonuç alamıyoruz.Bir başkası da bürodaki adamla bayağı tartışıyor fakat sonuç alamıyor.Önerimiz döviz bürosunda bozacağınız rakamın kaç paraya denk geldiğini hesap makinesi ile hesaplatıp size gösterilmesini sağlayın.Bu güzel şehirdeki tatsız başlangıçtan sonra Vitava nehrinin üzerindeki köprüden geçip
tekne turlarına bakıyor ve  old town'a geliyoruz.
Prag eski şehir meydanı tarihi,düzenli ve etkileyici görünüyor.Yaz olduğu için çok kalabalık.Bu meydan'da dünyanın en eski 3. çalışır saat kulesi Orloj diğer adıyla Astronomik saat kulesi bulunuyor.
Bu arada meydanda 1 Euroyu 25 Koruna'ya bozan gerçek döviz büroları olduğunu görsekte moralimizi bozmamaya çalışıyoruz.Karnımız acıktığından bir restoran bulup oturuyor,

bol sebzeli  Bramboracka
ve kremalı Çorba ,
yerel tavşan etli yemek ,
adını anlayamadığım yerel bir yemek
ve siyah bira siparişi veriyoruz.Bu ülkede tavşan etli yemekleri gerçekten güzel yapıyorlar.Siyah biraları ise şu ana kadar içtiğimiz biraların en iyisiydi.
Yemek sonrası toplu taşım kartının nerelerde nasıl kullanıldığını araştırıp biraz dolaştıktan