Bu gün Ayvalıkta Tekne Turu Yapacağız

Ayvalıkta bu günü eşsiz koylarda yüzerek geçireceğiz .
Tekneye bineceğimiz yere biraz erken gelip çevredeki tarihi sokakları geziyor ,
sonra sahildeki cafede oturup çay ve kahvelerimizi yudumluyoruz . Buradaki tekne turlarında Ayvalığın meşhur papalina balıklı menüsü dahil günlük tur fiyatı 25 TL .
Teknemize geçip biraz sonra hareket ediyoruz .
Bu gün Akvaryum koyu , Karadada, Pınar Adası , Karaağaç , Ortunç koyuna gideceğiz . Ayvalık koylarında deniz biraz serin olsa da soğuk değil , suya girince hemen alışıyorsunuz.
Ben şnorkelle denizin altını izlemeyi çok seviyorum . Deniz o kadar berrak ki Ayvalık koylarında kendimizi bir akvaryumdaymış gibi hissederken , bazen balık sürülerini izliyor ,
bazense güneş ışığının kırılmasıyla oluşan değişik renk tonlarının dansını seyrediyoruz .
Yanımıza bazen diğer tur tekneleri yanaşıyor ve onlarla selamlaşıyoruz .
Yemek menümüzde papalina balığı ve salata var . Balık o kadar çokki kaptan arada bir doymayan kalmasın diye sesleniyor .
Öğleden sonra Ortunç koyuna uğruyor , yüzüyoruz .
Biraz sonra tekneyle kavunlu , sakızlı dondurmacı geliyor .
Dondurmamızı yerken '' umarız bu güzel koylar betonlaşmadan , her yer otel ,tatil köyü yapılmadan hep böyle kalır , herkes yararlanır '' diye düşünüyoruz .
Akşam 6.30 gibi Ayvalığa geri dönüyoruz .
Deniz ve güneş insanı yorsa da akşam yemek için yine Ayvalık sahiline iniyor ,
akşam yemeğinde sahile gidip karışık Ayvalık tostu ,
midye tava yiyoruz .
Çarşıda dolaşırken Ayvalığın sakızlı kurabiyesi de meşhur olduğundan en iyi nerede yapıldığını sorup
yemeğimizi enfes sakızlı kurabiyelerle sonlandırıyor ve butik otelimize dönüyoruz . Yarın Küçükkuyuya doğru yola çıkacağız .