Almanya'da Bugün Berlin'i Gezeceğiz

Sabah erken kalkıp yürüyüş yapıyorum.Berlin'de ki otelimiz ünlü hayvanat bahçesine yakın bir konumda,
fakat süremiz kısıtlı ve bu kez burasını ziyaret edemeyeceğiz.Kahvaltı sonrası Müzeler Adasının yolunu tutuyoruz.Müzeler adası nehir kenarında yemyeşil bir alanda kurulu
,Bu bölgede çok sayıda önemli müze bulunuyor.Müze girişleri pahalı ve uzun kuyruklar olsa da en azından bir müzeyi ziyaret etmek istiyoruz.
Biz Pergamon (Bergama) müzesini ziyaret edeceğiz.Bir saat civarı bir kuyruk bekleyişi sonrası müzeye giriyoruz.
Müze de verilen kulaklıklarda Türkçe rehberlik hizmeti de bulunuyor.
Müzenin özellikle Bergama'dan getirilen Bizans eserleri bölümü bize etkileyici geliyor.
Yalnız aralarında Zeus sunağının da olduğu bazı bölümler kapalı.Müzeden çıkınca nehir kenarında oturup biraz dinleniyor,
sonra şehri dolaşmaya devam ediyoruz.Televizyon kulasini geçtikten sonra geldiğimiz meydanda karnımız acıktığından açıkhava da oturup bir şeyler yiyor ,
sonrasında Soykırım Anıtına geliyoruz.
Burada irili ufaklı 3.000 civarında ki labirentler etkileyici.Yine yakınındaki tarihi 1791 yılına uzanan Brandenburg kapısına geliyoruz.
Yine Platz der Republik'te Alman Hükümet Merkez Binasına geliyoruz.
Bu bölgede bir çok gezilecek yer birarada bulunduğundan yürüyerek gezilebiliyor.Bölge oldukça geniş bir alana yayıldığından yürüyerek gezmek insanı yoruyor.Parkta oturup biraz dinleniyor ,
sonra metroyla otelimizin bulunduğu bölgeye dönüyoruz.
Burada çeşitli ufak tefek eşyaların satıldığı , yiyecek reyonlarının bulunduğu bir panayır yeri var.Sahne de yerel müzikler de başlayınca bir masa da oturup müzik  dinlerken
akşam yemeğimizi de yiyoruz.Almanya'da sokak yiyeceği olarak en çok tercih edilen yemek patates kızartması ,tavuk ve sosis.
Biraz daha müzik dinleyip otelimize gidip uyuyoruz.Yarın arabayla Greiz şehrine geçeceğiz.