İtalya 'da Garda Gölüne Gidiyoruz

Bu tatilimizde İstanbul'dan Milano'ya uçup
Malpensa havaalanından kiralık aracımızı alıp 5 günde Sirmione,Garda Gölü çevresi, Verona, Mantova ,Brecia ve Milano şehirlerini gezip,İtalya'da şu ana kadar gittiğimiz 22 şehire yenilerini eklemeyi planlıyoruz.
3 saatlik bir yolculuktan sonra Milano Malpensa hava alanına ulaşıyor ,aracımızı almak için bir alt kattaki rent a car standlarına gidiyoruz.Araç olarak ellerinde Lancia olduğunu belirtiyorlar.Eşim rent a car ofisinde broşür üzerinden gördüğü bu araç konusunda pek istekli olmasa da kullanınca çok memnun kalıyoruz.
Bize göre bir de İtalya'da full kaskolu araç kiralaması yapmak çok önemli. Çünkü araç kullanımında çok dikkatli değiller. Aracımızı alıp yaklaşık 160 km. uzaklıktaki Garda gölü kıyısında yer alan Sirmione'ye doğru otobanı kullanarak yola çıkıyoruz.
Bu otoban'da kısa mesafelerde yüksek ödemeler yapınca navigasyondaki alternatif yolları keşfediyor ve halkın çoğunun kullandığı yolları kullanarak ilerliyoruz.Bu ücretsiz yolların bir kısmı otoban bir kısmı değil fakat tamamı çok düzgün ve km. olarak yol uzamıyor. Sirmione yakınlarındaki sevimli bir köy olan Pozzolengo' daki Il Castello isimli otelimize ulaşıyoruz. Otelimizi ücretsiz otoparklı oteller arasından seçtik. Üzüm bağlarının çok fazla olduğu bir yerde güzel bir manzaraya sahip bir aile işletmesi olan otelimizin
oldukça ilgi gören bir restoranı da bulunuyor. Eşyalarımızı bırakıp dışarı çıkıyor yol üstünde bir markete uğrayıp su,soda gibi şeyler aldıktan sonra 9 km. uzaklıkta Garda gölü kıyısında bulunan Sirmione kasabasına gidiyoruz.İtalya'da aracınızı nereye park edeceğiniz oldukça önemli.Bir çok yerde boş görünen park yerleri orada yaşayanlara ayrılmış oluyor, siz '' boş yer varmış '' diye bu yerlere park ederseniz cezayı yiyorsunuz. Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yediği için biz de park yerinde oraya park eden yerel insanlarından teyit alarak aracımızı bırakıyoruz.Burada da sahilde tamirat yapan bir adamdan bulunduğumuz park yerinin ücretsiz olduğunu teyit ediyoruz.
Bu arada İtalya da ücretsiz park yeri ,çölde vaha bulmak anlamına geliyor.Sahilde biraz yürüyüş yapıyoruz.Kış olmasına rağmen hava oldukça ılık,göl manzarası çok güzel,
yolun sonunda sahilde tüm heybetiyle 13.yy.'da yapılmış Scaligero Kalesi bizi karşılıyor.
Kalenin içine giriyor,
göl kenarına doğru ilerliyoruz.Kış olduğundan gölde şu an yalnızca ördekler yüzüyor.
Garda gölü kıyısında küçük sayılabilecek bir tatil kasabası olan Sirmione'de bu mevsim de de biraz turist bulunuyor.
Bu göl çevresindeki plajlar yazın kalabalık oluyor.Genelde Alman,İsviçrelilerin tercih ettiği bölge çok şık ve zengin bir izlenim veriyor. Kalenin içinde göl kenarında bir spa ve göl manzaralı termal havuzu da bulunuyor.
Bu tatilimizde zorunlu olmadıkça pizza ve makarna yememeyi hedeflediğimizden kale içinde bulunan pizzacıları tercih etmesek de kış olduğu için çoğu restoran kapalı olduğundan bulduğumuz 999 Ristorante isimli Çin lokantasına giriyoruz.
Bu lokanta'da sushi menü ve et menüyü tercih ediyoruz.İçecek seçme şansını 2 kişi için 1/2 litre şaraptan yana kullanıyoruz.Önce Çin böreği geliyor.
Sonra sebzeli pilav servisi yapıyorlar
ve soslu tavuk geliyor.
Hayatımızda yediğimiz en taze,en lezzetli suşi'leri yiyoruz.
Yemek sonrası expresso içiyoruz.
Bu mükemmel yemek için bahşiş dahil 2 kişi 35 € ödüyoruz.Yemek sonrası aracımıza binip otelimize dönüyoruz.

Yarın yaklaşık 200 km.'lik bir mesafeyi içeren Garda gölünün etrafını dolaşacağız.