Garda Gölü Çevresini Gezeceğiz

Bugün uyanınca pencereyi açıp Pozzolengo'da Il Castello isimli otelimizde kuş sesleri eşliğinde odamızın huzur veren manzarasını izledikten sonra
kahvaltı salonuna geçiyoruz.Güler yüzlü,ilgili personele sahip,uygun fiyatlı otelimizin İtalya standartlarına göre çok zengin açık büfe kahvaltısı da bulunuyor.
Her yanı şarap bağlarıyla dolu olan otelimizin bulunduğu kasabadan çıkıp 160 km civarındaki  Garda gölü çevresi turumuzda
ilk durağımız olan ,Verona şehrine 23 km. mesafedeki Peschiera kasabasına geliyoruz.
İtalya'da otopark konusu çok önemli olduğundan kendimize parketmek için bir yer arıyoruz.Neyse ki kış olduğundan çok sayıda boş park yeri görünce rahatlıyoruz.Bu bölgede otopark şehir merkezine göre daha uygun fiyatlı.Buradan arabalı feribot ile gölün diğer yerlerine ulaşım mümkün .
Şık bir yer ,bölgede çok sayıda restoran,güzel manzaralar bulunuyor.
Sabah saat 9:00 civarı olduğundan hava oldukça soğuk,biraz dolaştıktan sonra göl kenarında ki seyahatimize devam ediyor ve Bardolino'ya geliyoruz.
Burada sahilde bir süre park yeri bakıyor ve ücretsiz olduğunu yerel insanlardan teyit ettiğimiz bir yere aracımızı bırakıyoruz.Göl çevresi yazlık bir bölge olduğundan etraf kalabalık değil.
Sahil de yürüyerek merkezine geliyor,burada kalabalık bir cafe de oturup expresso ve capuccino siparişi veriyoruz.
Siparişimizi google translate'den çeviri yaptığımız için İtalyanca konuşarak veriyoruz.Güneşli havada burada oturmak çok dinlendirici geliyor.Daha sonra oradan ayrılıp dağları karlı sahil yolunu takip ederek
Castelletto'ya geliyoruz.
Göl çevresini gezerken kısa aralıklarla çok sayıda yerleşim yeri bulunuyor.Biz 1 günde göl çevresini dolaşmayı istediğimiz için her yere uğrama şansımız bulunmuyor.Castelletto küçük bir yer olsa da sahilde güzel manzaralı balık restoranı bulunuyor.
Burada oturup yemek yenilebilir olsa da biz henüz acıkmadığımızdan yola devam ediyor, Malcesine'ye geliyoruz.
Burası nasıl bir yer diye bakmak için sahile doğru yürüyünce Nicolas isimli cafe - restoranı görünce manzarası ve ortamını beğeniyor ,
oturup Aperol Spritivi siparişi veriyoruz.Burası göl ve dağ manzaralı harika bir yer.
Yemekleri güzel görünse de yine pek aç değiliz.Aperol yanında garson birer küçük paket patates cipsi de getiriyor.Ortam ve hava çok güzel ,burada oldukça çok sayıda Alman turist bulunuyor,hatta biz selfie yaparken '' isterseniz fotoğrafınızı çekelim '' deseler de biz selfie çektiğimizi belirtip teşekkür ediyoruz.
Buradan da ayrılmak istemesek de çok yolumuz olduğundan ayrılıyor ve gölün en uç noktası olan Torbole'ye geliyoruz.
Burada sahilde dolaşıp fotoğraf çektikten sonra gölün diğer tarafına geçiyoruz.
Gölün bu tarafında Gargnano'ya kadar oldukça uzun bir mesafe de çoğu zaman tünellerden geçildiği için duracak yer bulunmuyor,tüneller ve virajlı yollar biraz yoruyor.
Salo, göl kenarındaki yerleşimler için de oldukça büyük bir yer,
aracımıza bir park yeri bulup sahilde yürüyor ve göle karşı bir cafe de oturup expresso içiyoruz.
Sabah otelin süper kahvaltısı ve yolda arabada atıştırarak akşamüstüne kadar idare etmiş olsak da acıkmaya başladık.Yemek yiyeceğimiz yerin bu bölgede olmasını istiyor fakat kaldığımız Pozzolengo'ya fazla uzak olmasını istemediğimizden yola devam edip Desenzano'da bir yer bakıyoruz.İtalya'nın bir çok yerinde olduğu gibi akşam saat 18:30 gibi erken bir saatte restoranlar boş olsa da burada da her yer dolu görünüyor.Bir tane yerel pizzacı bir masam var deyince rezervasyon yaptırıyoruz. Rezervasyon için garson  isim isteyince Türkçe isim duymaya pek alışık olmadığından bir kaç kez sorduktan sonra sanırım adımı bay X falan yazıyor. Aracımızı daha iyi bir park yerine aldıktan sonra restorana gelince gerçekten tek boş masayı bize verdiklerini fark ediyoruz.Bu tatilimizde mümkün olduğunca hiç pizza yemek istemediğimizden Salata ,Izgara Sebze,Filetto Manzo Porchini (Porçini Mantarlı Sığır Filetosu) ve Grigliata Mista (Karışık Et Tabağı) ve 1/2 litre Ev Şarabı siparişi veriyoruz.
Bizim dışımızda yabancı turist bulunmayan ve personelin çoğu müşteriyi tanıdığı Ristorante Pizzeria Centrale isimli bu küçük kasaba restoranının yemeklerini beğeniyoruz.51 € hesap ödediğimiz yemek sonrası aracımıza binip 12 km uzaklıktaki otelimize dönüyoruz.Yarın Verona ve Mantova şehirlerine gideceğiz.