Bu gün Vatikan 'ı Gezeceğiz

Kahvaltı sonrası otelden ayrılıyor ,
masmavi bir havada Vatikan 'a gitmek için Via Nazionale caddesinin yukarısındaki metro istasyonuna yürüyor , 100 dakika geçerli metro bileti alıyoruz. Buradaki bilet makinalarına bozuk para atılabiliyor .Resimdeki kız İngilizce konuşan turistlere yardım ediyor .
Burada 2 metro hattı bulunuyor .
A Metro hattına binerek Ottaviano San Pietro - Musei Vaticani durağında inip kalabalığı takip ederek ,
5 dakika yürüyünce San Pietro Meydanına ulaşıyoruz.
Saat şu an sabah 10.00 ve kuyrukta 15 dakika bekledikten sonra
San Pietro  Bazilikasının önünden geçip ,etrafı seyrederek merdivenlerden  aşağı inince  geriye dönemiyorum . Oradaki görevli tekrar sıraya girmeniz gerekiyor deyince yalnız olmadığımı fark ediyor , kapıdaki nöbetçilerin resmini çekip ,diğer yanlışlıkla dışarı çıkanlarla beraber yine kuyruğun yolunu tutuyoruz.
Bu kez Bazilikanın içine girmeyi başarıyor ve devasa yapıyı incelemeye başlıyoruz . Burası çok gösterişli ve ihtişamlı bir yer ,
  7 Euro ödeyerek içerideki müzeye giriyoruz. Burada dinsel tarihi objeler ağırlıkta ,pek ilgimizi çekmiyor , fazla kalmadan dışarı çıkıyoruz . Bazilika 'da fotoğraf çekmek serbest olsa da ,
paralı bölümde izin verilmiyor .Dışarı çıkınca bir resim çektirelim diyor ve 4 kişilik bir gruptan rica ediyoruz.
Resmimizi çekiyorlar ve bizde onlarınkini çektikten sonra sohbet ediyoruz. Türk olduğumuzu öğrenince yazın Antalya dahil , İstanbul 'dan Kapadokya ya kadar gezdiklerini öğreniyoruz . Napoli 'den gelen arkadaşlarını gezdiriyorlarmış .
Biraz daha sohbete devam etsek bir yerde kahve içelim aşamasına gelecektik .Bize yaklaşımlarından anladığım kadarıyla Türkiye tatilinden çok memnun kalmışlar . Saat öğlen 12 oldu ve giriş kuyruğu bayağı uzamış görünüyor .
San Pietro meydanının tam karşısına doğru yürümeye başlıyor , otobüsle tepeye çıkıp şehri izlemeye karar veriyoruz.
Otobüs biletini nereden buluruz diye düşünürken otobüs geliyor , bayan şoför bize yanlış yönde olduğumuzu söyleyip nereden bineceğimizi detaylı olarak anlatıyor , bizde o yöndeki minik otobüs gelince şoföre elimizdeki biletle binip bineceğimizi soruyoruz ve binin diyor ,
yalnız daha sonra şoförün '' binin '' demesinin önemli olmadığını kontrolde bilet geçersiz çıkarsa ceza ödeneceğini öğreniyoruz. 5- 6 dakikalık bir yolculuk sonrası tepeye çıkıyor ve manzarayı izliyoruz.
Resim çektirmek için birisine söylesek de ,duymamış gibi davranıyor . Bu ilgisizlikle bir yerde daha karşılaştık . Neyse resim çektirecek birilerini buluyoruz , bir anda duyduğumuz bir top sesi bizi heyecanlandırsa da bayram nedeniyle atıldığını öğreniyoruz ,
biraz da kukla gösterisi izleyip
 otobüs 'e binerek tepeden ayrılıyor , bindiğimiz yerde inip köprüyü geçerek Melekler Kalesine doğru ilerliyoruz .
Burası tarihi , büyüleyici ve kalabalık görünüyor .
Müzisyenleri dinliyor , etrafı seyrediyoruz .
Oradan ayrılıp meydan meydan gezerek ilerliyoruz.  Genelde Avrupa da bir çok şehirde bir kaç büyük meydan olsa da Roma 'da 15 kadar dev meydanla karşılaştık ve henüz gitmediğimiz yerler olduğunu düşünüyoruz .
Buradan aşağıdaki alışveriş caddesine geliyor , yemek için bir restoran araştırıyor ,
14 - 15 Euro 'nun altında doyurucu bir menü göremiyor ,şık gördüğümüz bir yere giriyoruz . Menüde önce salata geliyor , ana yemek olarak ben Porçini Mantarlı Makarna , eşim Kızarmış tavuk siparişi veriyor . Makarna fena değilse de her iki yemeği de İtalya için oldukça sıradan buluyor , 2 kadeh şarapla beraber 30 Euro hesap ödüyoruz. Dışarı çıkınca Trimisu yiyenleri görünce Gelato 'cuya giriyor ve Trimisuları inceliyoruz. Şu an bulunan 4 çeşitten klasik ve muzlu 'yu deniyoruz.
Tezgahtaki bayan bize bir şeyler deyince ne demek istediğini anlamaya çalışıyor , Trimisu kutusu için 'bozuk bir Türkçeyle ' Kaşık içinde '' diyormuş .
Soğukta biraz üşüttüğümüz için harika dondurmalardan yiyemiyor ,gündüz gözüyle görmek için İspanyol Merdivenlerine geliyor ,
biraz oturup etrafı seyrediyor ,
oradan Trevi Çeşmesine geçiyor ,
 yakındaki Venedik meydanı üzerinden otele gidip 2,5 gündür yürümekten ayakta duracak halimiz kalmadığından biraz dinleniyor ,

daha sonra   Via Gino Capponi 16/22, 00179 Roma adresindeki meşhur yerel pizzacı Pizzeria  Dal  Bersagliere 'ye gitmek üzere yola çıkıyor , metroyla 5 durak sonra ulaşıyor ,
bu yerel ortamda büyük bir süpermarket görünce Türkiye'ye götürmek için makarna , peynir ve şarap almak için içeri giriyoruz .
Roma 'da şehir merkezinde çoğu Avrupa şehirlerinin merkezlerinde olduğu gibi büyük süper market bulunmuyor , böylece küçük esnafta iş yapabiliyor . Alışveriş sonrası restoranın önüne gelince tavsiye eden arkadaşımızın söylediği gibi bir kuyrukla karşılaşıyoruz .
Orada ne olup bittiğini anlamaya çalışırken yetkili gördüğümüz birisine 2 kişilik yer sorunca boşalmakta olan masayı gösteriyor . Dışarıdaki kalabalığı ise hala anlayabilmiş değiliz .
Antre olarak üzeri zeytinyağlı , kızarmış bir dilim ekmeğin üzerinde yeşillik , çeri domates ,zeytin bulunan kanepe söylüyoruz .
Sonrasında yediğimiz pizzaların birisi güzelse de
üzerinde erimemiş mozerella peyniri bulunan pizzayı hatırlamak istemesem de bir kaç ay önce gittiğimiz ve buradan okuyabileceğiniz Sicilyada ki Cefalu kasabasından hatırlıyorum .
İtalyanlar mozerella peynirini her pizza da eritmiyor , bazılarında beyaz peynir parçaları gibi keserek yapıyorlar . Bu durumda alışmadığımızdan pizza bize göre pek bir şeye benzemiyor . Kapısında kuyruk olan bir yerde eşim bu pizzayı değiştirmek istiyorum deyince garson önce şaşırıyor , sonra '' parasını ödemeyecek misiniz ? '' diye soruyor . Biz ödeyeceğimizi belirtip , başka bir pizza daha siparişi verirken garson pizzanın peynirinin erimiş olmasını  bayılma hareketi yaparak anlatınca çok iyi anlaşıyoruz . 3. pizzamız oldukça iyiydi , ortasında bizdeki pideler gibi piştikten sonra kırılmış bir yumurta vardı .
Burada tanesi 7 Euro olan pizzaların 2 'si fena  sayılmazdı , kıtır lahmacun kenarlı pizza severlerin hoşuna gidecek türdendi .
Yemek sonrası metroyla otelimize dönüyoruz .

Sicilya adasındaki Catania , Palermo , Messina şehirleri tatilimizi okumak için buraya tıklayınız.