Bodrumda Bu Gün Kalmak İçin Ortakent 'e Geçip , Akşam Yalıkavağa Gideceğiz

Turgut Reiste kaldığımız motelden memnun olmadığımızdan sabah erkenden kalkıp arkadaşlarımızın bulunduğu Ortakent tarafına doğru yer bulmak için yola çıkıyoruz . Yazın yoğun bir dönemi olduğundan '' sahil kenarında uygun fiyatlı bir yer bulmamız zor  '' diye düşünürken karşımıza Eski Yahşi 'de ,Bitez yolu üzerinde cennet gibi bir yer çıkıyor .

Burada yer bulamayız derken gözümüzün önünde bir odanın boşaldığını görünce fiyat soruyor , 2 kişi oda + kahvaltı 150 TL 'ye klimalı , buzdolaplı, televizyonlu odayı tutuyoruz .

(Tesiste fix menü öğle yemeği 15 TL , tam pansiyon iki kişi 240 TL idi. )Türkiye'nin Doğu Akdeniz deki son noktası olan Hatay 'ın Samandağ ilçesinden başladığımız 1 aylık sahil turumuzun son noktası olan Bodrum 'da uygun fiyatlı ,iyi bir yer bulabilir miyiz diye heyecanlansak da yine süper bir yer bulmuş olduk . Aslında iyi hesap kitap yapan otel ,pansiyon sahipleri açısından da bizim gibi odaların boş kalmasını önlemeye çalışan '' Son dakikacılar '' çok değerli olmalı . Bize göre kalacak yer sahiplerinin çoğu bu konuda akıllıca hareket ediyor . Eşyalarımızı almak için Turgut Reis 'e dönünce

kalacak güzel bir yer bulmanın mutluluğuyla sahile inip kahvaltı yapacak yer arıyoruz . Bölgede İngiliz turist fazla olduğundan benim son günlerdeki favorim '' Full English Breakfast '' kahvaltısı için sahilde bir restoran 'a otursak da yerin sahibi bir süre sonra gelip '' Malzememiz taze değil , o yüzden bu kahvaltıyı veremiyoruz '' deyince kalkıp başka yer bakıyoruz . Sahilde '' İçeceğinizi Kendiniz Getirin '' sloganıyla  akşamları kumsal üzerindeki masalarda çok iyi iş yapan bu yerin sahibi bize çok güven verdi ve dürüst esnaflık konusunda ders verdi . Biraz ileride kahvaltı da kalabalık olduğu gözümüze çarpan La Pikante Cafe 'ye oturuyoruz .
Bu şık cafe nin personelinin kibar ve ilgili olması iyi bir kahvaltı alacağımız konusunda bize güven veriyor . İngilizlerin olmazsa olmazı HP soslu İngiliz kahvaltısı güzeldi .
Yalnız kuru fasulyesi tatlı fasulye değildi . Bu güzel kahvaltı sonrası motel 'e gidip eşyalarımızı alıyor ve Eski Yahşi 'deki motelimizin yolunu tutuyoruz .

Odamıza yerleştikten sonra sahile inip adalara karşı yüzüyor ,
 geç öğle yemeği olarak Çi Börek  - Buzlu Ayran alıyoruz .
Bu sıradan görünen yeri bizim için özel yapan ise sahilin İstanbul belediye otobüsleri gibi tıkış tıkış olmaması , güzel bir deniz ve manzaraya sahip olması gibi görünüyor . Denizden çıkmak istemesek de hazırlanıp Yalıkavağa doğru yola çıkıyor , güneş batarken eşsiz tablolara eşdeğer  Yalıkavak manzarasıyla karşılaştığımızda bir çok insan gibi arabamızı kenara çekip bu büyüleyici görüntülerinin fotoğrafını çekiyoruz .
Hayatımızda nadir karşılaştığımız bu görüntüler insanı başka dünyalara götürecek kadar büyüleyici .
Manzarada sarhoş olmuş bir şekilde '' bu kalabalıkta aracı nereye park edebiliriz ''  düşüncesiyle sahile doğru inerken girişte bulduğumuz otopark 'a hayır demiyor ve içeri giriyoruz . Burada park etmek gece kalabalık iyice artınca çıkışta çok işimize yarayacak . Sahilde biraz dolaşıyor ,
karnımız oldukça acıkmış olduğundan yemek yiyecek yer bakıyoruz .
Etrafta dünyada da turizm açısından iddialı olmak için bölgenin karakterini yansıtan şık ve sade restoranlar da var . Biz bu akşam sahildeki Bodrum Belediyesinin cafesini tercih ediyor ,
zengin menüsünden Köfte ,Akdeniz Salatası ,
içecek olarak Buradan hakkında bilgi alabileceğiniz Bodrum Mandalinası Aromalı Gazozu tercih ediyoruz . Bu sade ve Mandalinalı içecek bir çok şehre de gönderiliyormuş .
Eşsiz manzaraya karşı lezzetli bir yemek sonrası buraya gelen bir çok insan gibi marinaya doğru ilerliyoruz .
Büyük bir bütçenin harcandığı belli olan Yalıkavak Marina çok şık ve pahalı , cafeler ,mağazalar , restoranlar ve yatları bünyesinde barındırıyor .
Bizde Karadağ - Montenegro 'daki Budva 'da yaşadığımız lüksün üst sınırlarının zorlandığı duygusunu yarattı .
Özgün eserler bulunan Sanatçılar Sokağını gezdikten sonra
arkadaşlarımızla buluşmak için Ortakente gidiyoruz . Sahilde biraz dolaşyoruz .
Burada Bodrum 'da bir marka olan Bitez Dondurma 'nın reklamında yer alan Zeki Müren ve Cevat Şakir Kabaağaç 'ın (Halikarnas Balıkçısı ) resmi bulunan ışıklandırılmış ağaç ve dondurmacının önündeki kuyruk dikkatimizi çekiyor .
Kefi isimli bir cafe restoranda oturuyoruz . Arkadaşımızın arkadaşının anlattığı Bodruma yerleşme hikayesi çok ilginçti .Bir gün eşyalarını toplamış ve yoldayken  telefonla bulduğu yerde eşyalarını indirip oraya yerleşmiş . Birkaç yıldır yaşadığı Bodrum 'da bulunmaktan çok mutluymuş .  Bu cafe de güzeldi yalnız menüsünde fiyatı yer almayan bir kup dondurmaya 24 TL fiyat yazması hiç hoş değildi. Yarın Bitez' den Akyarlar 'a kadar sahili gezip , akşam Bodrum 'a ineceğiz .

Bodrum Tatilimizin Tamamını Buradan Okuyabilirsiniz.