Bodrumda Ortakent , Yahşi Üzerinden Sahilden Kargı ,Bağla , Karaincir Ve Akyarlar 'a Gidiyoruz

Ortakentte kaldığımız motelde kumsaldaki masalarda kahvaltımızı edip
Akyarlar üzerinden Turgutreis 'e kadar sahil turumuza başlıyoruz .
Sahil yolu çok sayıda güzel koya ev sahipliği yapıyor .
Bu bölgede Bodrum 'un daha sosyetik yerlerine göre daha uygun fiyatlı , hatta ücretsiz plajlar 'a rastlıyoruz .
 Biz Yunanistan , Hırvatistan , Karadağ ve Güney Avrupa 'nın çoğu yerinde olduğu gibi ''Denize Ulaşmanın Bir İnsanlık Hakkı Olduğunu '' düşünsekte ne yazık ki Hatay 'ın Samandağı ilçesinin sahilindeki Deniz Kasabasından başlayıp sahil yolunu takip ederek geldiğimiz Bodrum 'a kadar olan yolculuğumuzda Antalya sonrası sahile ulaşma konusunda bir çok yerde zorlukla karşılaştık . Güzel bir haber ise eşsiz güzellikteki Anamur sahilinde şezlonglar dahi ücretsizdi .  Bitez' den Turgutreise kadar olan   bölge nisbeten daha küçük otel ve pansiyonlar yanı sıra çok sayıda yazlığa 'da ev sahipliği yapıyor .
Yıllar önce Bodrum da turist rehberliği  yaparken günlük tekne turunda turistleri öğle yemeği için Karaincir Koyunda yer alan  Bal Mahmut 'a götürürdük . O zamanlar bu plaj oldukça tenha hatta yemek yiyebilecek az yer vardı . Tanıyacağını düşünmesem de oraya bir uğramak istedim . Bal Mahmut 'u görünce hemen tanıdım , ona yıllar önce oraya grup getirdiğimi söylediğimde  '' Öyle mi '' deyip arkasını dönüp işine devam etti . Plaj çok kalabalıktı .
Sahilden bol şezlonglu plajları izleyerek Akyarlar 'a geldiğimizde
bir arkadaşımıza uğrayıp kahve içerken Bodrum hikayelerimizi paylaştık. Onlar yalnızca yazları Bodrum 'a geliyor ve çok mutlulardı . Turgut Reis'e doğru ücretli şezlong şemsiye olmayan bir halk plajı görüyoruz .
Aslında her yerde şezlonglu şemsiyeli plajların çoğuna eğer giriş kapısına ulaşırsanız girebiliyorsunuz . Sanırım halka karşı kumsala girişe engel koymak yasal değil , pratikte ise böyle girdiğiniz plajlarda yanınıza gelenler '' şemsiyenizi oraya koymayın ''  , '' şu tarafa geçin gibi '' tatilde keyfinizi kaçırabilecek şeyler söyleyebiliyor . Oysa kumsal insanlık hakkıdır ve girişler engellenememeli .
Turgut Reis üzerinden Bodrum yönüne yola devam ediyor , Bitez 'e doğru gidiyoruz .
Bitez 'e  gelince ücretsiz otoparka aracımızı bırakıp sahile doğru ilerliyoruz . Burada hava çok sıcak ve plaj çok kalabalık .
Denizdeki voleybol sahasında maç yapanlar ilginç bir görüntü veriyor ,
 Ayaklarımızı suya soksak da Ortakente dönüp daha tenha bir denize girmek cazip geldiği için motele dönüyor ,
kendimizi serin sulara bırakıyoruz .
Akşam hazırlanıp Bodrum 'a iniyoruz . '' Yazın Bodrum 'da trafiğe girmeden araba nerede park edilir '' sorusuna cevap arıyorsanız biz arkadaşlarımızın tavsiyesini uyguladık ve hiç trafik yaşamadık .
Turgut Reis tarafından gelirken Gümbet 'e girip arka yoldan Bodrum 'a girince marinadaki bir otoparka rahatça ulaştık . Burada bir kaç büyük otopark bulunuyor . Otogar tarafından gitmeye çalışanların bazen 1 , 1,5 saatte Bodrum 'a ulaştığını moteldeki komşularımızla sohbet sırasında öğrenmiştik . Gümbet de yeldeğirmenlerinin yanından geçerek
rahatça ulaştığımız Bodrum marina tarafından sahile çıkıp bir şeyler atıştırıyor ,
çok şık barların yanından geçerek
barlar sokağına geliyoruz .
Restoranlar albenili balık tezgahlarını hazırlamış müşterilerini bekliyor .
Bodrum barlar sokağı  bölgede gidecek yer alternatifi artmasına rağmen yine kalabalık .  Etrafı izlerken hediyelik eşya standlarına bakıyor ,
sahil restoranlarını izliyoruz .
Kalabalıkta ara sokaktaki tenha bir bar çok romantik görünüyor .
Sahilde günübirlik tekne turu yapanlar ilginç standlarında tur satışı yapıyorlardı .
Yarın sabah dönüş yoluna çıkacağımızdan marinaya dönüp buranın olmazsa olmazı Bitez Dondurmacısına uğruyor ,
kuyrukta biraz bekledikten sonra enfes bir dondurma yiyor ,
dönüşte arkadaşlarımıza uğrayıp sipariş verdiğimiz meşhur bodrum mandalinalarımızı alıp otelimize dönüyoruz .

Bodrum Tatilimizin Tamamını Buradan Okuyabilirsiniz.

Yarın Çine 'nin içindeki bir kasaptan  Çine köftesi alıp ,Akhisar 'da Akhisar köftesi yiyecek ve sonrasında İstanbul 'a döneceğiz .