Venedik'de San Marco Bazilikasını Gezeceğiz

Bugün erkenden kalkıp Venedik sokaklarını geziyorum.Mavnalar şehrin çeşitli bölgelerine yiyecek içecek taşıyor.Hareketli ana meydanların arkasında ağırlıklı yerel hayatın sürdüğü sessiz sakin ve etkileyici kanallar bulunan sokaklar dikkat çekiyor.

Sokaklarda sular yükseldiğinde evlere su girmemesi için yapılmış bariyerler dikkat çekiyor.
Kahvaltı sonrası San Marco Bazilikasına gidiyoruz. Burası çok büyük bir yapı .
Önünde kuyruk olsa da biraz bekleyip içeriye giriyoruz. Süslemeleri , büyüklüğü etkileyici görünüyor.
Üst katta terasa çıkıp San Marco Meydanı ve manzarayı izliyoruz.
Hava oldukça güzel. Meydandaki orkestraların müzik yaptığı iki cafe'den birisinde oturup müzik dinliyor,etrafı izliyoruz.
Öğleyin sakin bir kanal kenarında oturup çok lezzetli ton balıklı sandviç yiyor,
Vapurettoya binip San Marco Meydanı'nın karşı kıyısına geçiyoruz.
Burada güzel ve büyük bir kaç cafe bulunuyor.Çok fazla yürüyünce karnımız yine acıkıyor beyaz ekmekli sandviçlerden yiyoruz.Bu sandviçlerin ekmeği pamuğu andırıyor ve inanılmaz güzel.
Biraz daha gezdikten sonra kanal kenarı bir cafe'de oturup kahve içerek dinleniyoruz.
Venedikte'ki tecrübemiz turistik fix menülü yerlerde akşam yemeğinin başta cazip görünse de çok sıradan olduğunu hissettirdiğinden bu akşam fix menüsüz bir yerel restorana gideceğiz. Belirlediğimiz bir yer olmadığından dikkatimizi çeken ara sokak restoranlarına bakıyoruz.Akşam 20:00 'de hepsi boş fakat çoğu rezervasyonlarının dolu olduğunu söylüyor, bir tane yer bulunca hemen içeriye giriyoruz.
Burası bir aile restoranı. Tezgahlarında bir çok aperitif yiyecek bulunuyor.
Biz bruchetta siparişi verip garsona tavsiyesini soruyoruz.
Önerdiği biftek muhteşem çıkıyor.
Gelen hesap ise fix menülü restoranlardan farklı değil. Oralarda lezzetsiz daha fazla yemek alternatifi yerine böyle yerel restoranlarda özel bir yemek çok daha iyi oldu.