Milano'da Maggiore Gölüne Gideceğiz

Bu gün akşam Türkiye'ye döneceğimiz için önce bir yerde kahvaltı etmeyi sonrasında Malpensa havaalanına 16 km. uzaklıkta,Maggiore gölü kıyısındaki Sesto Calende'ye giderek dolaşmayı düşünüyoruz.Garda gölü,Verona,Mantova, Brescia ve Milano şehirlerini gezdiğimiz bu tatilimizde Milano'daki otelimiz her ne kadar metro istasyonuna yakın olsa da ,
2 €'ya sıradan bir kahvaltı verse de ,havasız,dar kahvaltı bölümü ,asık suratlı işletmecileriyle birleşince içimizden burada kahvaltı etmek gelmeyince bu yağmurlu havada şehrin 20 km. dışında bulunan Il Centro isimli alışveriş merkezine giderek kahvaltı etmeye karar veriyoruz.
İki gündür çay içmediğimizden çay içmeyi özledik, termosta çay demleyerek Il Centro'ya gidiyoruz.
Bayağı büyük bir alışveriş merkezi olan bu yer de hayatımızda görmediğimiz kadar büyük peynir,et ürünleri,ekmek çeşitleri reyonlarına sahip bir süpermarkette bulunuyor.Önce kahvaltı için tost ve kruvasan alıp bir masa seçip oturup termosumuzdan çaylarımızı da alarak kahvaltımızı ediyoruz.
'' Alışveriş merkezinde termostan çay içilir mi ? '' diye soracak olursanız biz içtik ve çay hasretimizi de gidermiş olduk.
Kahvaltı sonrası büyük süpermarkete girerek peynir aldıktan sonra
Sesto Calende'ye doğru yola çıkıyor, biraz otoban ,biraz da orman yolunu kullanarak Maggiore gölü kenarındaki bu şirin kasabaya ulaşıyoruz.

Bu arada aracımızı dolu depoyla aldığımızdan burada deposunu dolduruyor,sahilde bir park yeri bularak aracımızı park ediyoruz.İtalya'da otopark kurallarını anlamak gerçekten oldukça zor.Burada öğlen 12:00 - 14:00 arası park ücretsizmiş.Bunu esnaftan teyit ettikten sonra sahilde dolaşmaya başlıyoruz.Burası çok güzel bir yer.

Kış ve hava soğuk olsa da sahildeki banklarda kitap okuyanlar,köpeklerini gezdirenler göze çarpıyor.Karşı kıyıda çok şık evler bulunuyor. Kasabanın içine girerek hareketli cafesinde oturuyor,
kahve içiyor sonrasında karnımız acıktığından sahilde yemek yiyecek bir yer bakıyor ve göl kenarında beğendiğimiz La Veranda restoran'da hava oldukça serin olsa da masallardaki gibi bir manzarası olduğundan dışarıda oturuyoruz.
Burada fix menü benzeri yemeklerden seçiyor yanında 1/2 litre ev şarabı alıyoruz.Sonrasında expresso içiyoruz.Yemekler ve manzara çok güzel.
Hesap 27 € geliyor.Bu da bu ortam ve iki kişilik böyle bir yemeğe göre İtalya standartlarında oldukça ucuz.Yemek sonrası otoparktan aracımızı alıp Malpensa havaalanına doğru yola çıkıyoruz.
Havaalanında aracımızı bırakacağımız rent a car parkını kolayca bulup aracımızı bırakıyor , biletlerimizi alıyor ,