Tarsusta Kahvaltı Edip Mersinde Tantuni Ve Ciğer Şiş Yemeye Gidiyoruz

Adana'dan Mersin'e gitmeden önce Tarsusa geçip arkadaşımızla kahvaltı edeceğiz .
Tarsus modern bir yer . Yenilenmekte olan tarihi sokakları etkileyici .
Tarihi sokaklarda dolaşıyor , sonra kahvaltı için bir göçebe çadırı gibi düzenlenmiş restorana gidiyoruz .
Burada güzel bir kahvaltı ediyor ,
Şelaleye geçiyoruz .
Burası şehir içinde ferah ,serin bir yer ,çevresinde cafe restoranlarda var .
Şelaleden gelen su sesi insanı dinlendiriyor .Sonra Mersine doğru yola çıkıyoruz.
Mersine ilk gelişim. İlk izlenimim modern , tarihi olan bir şehir olduğu şeklindeydi . İnsanlarla tanıştığımda ise medeni davranışları etkileyiciydi .
Önce yeni yapılan marinaya gidiyor , sahilde kahve içiyoruz .
Mersindeki marina gözü yormayan bir kaç mağazası ve mimarisi ile çok şık görünüyor .Kalacağımız yere gidip biraz dinlendikten sonra ''Her şey yerinde yenir '' diyerek tantuniciye gidiyoruz . Restoranda önce şalgam suyu eşliğinde söğüş domates , acı biber ,şalgam ,limon ,salata servisi yapıyorlar .
Daha önce İstanbulda tantuni yemiş fakat pek beğenmemiştim.
Burada yediğimiz gerçek tantuni ise çok farklı ve güzeldi . Ertesi gün sabah kahvaltı sonrası dışarı çıktığımızda parkların güzelliği karşısında adeta büyülendik .
Günü şehri gezerek geçirdik .
Mersin İdman Yurdu futbol takımının maçlarını oynadığı stadın yanından geçtik ,
bir caddede karşılaştığımız nostaljik şerbetçiyi izledik ,
sahilde dolaşıp kahve içtik .
Akşam ise ciğer yemek için gittiğimiz restoranda adeta bir yemek şöleni ile karşılaştık . Başlangıç olarak sofraya önce yöresel tandır ekmeği ,
arkasından enfes görünümlü çiğ köfte ,
sonra pastırmalı humus ,
, meşhur şişte ciğer geldi .
Lavaş ekmeği içine şişte ciğerin nasıl hazırlanacağını garson arkadaş bize gösterdi .
Daha sonra gelen karışık şiş ise çok lezzetliydi .
Çok doymuş olsakta böyle bir teklife hayır denemezdi . Yemeğin üzerine peynirli irmik helvasıyla finali yaptığımızda Antakya , Gaziantep , Adana , Mersin yemek tatilimizin sonuna gelmiştik .