Malta Adasından Sicilya Adasındaki Catania (Katanya) Şehrine Geçiyoruz .

Sicilya tatilindeki  düşüncemiz yandaki haritada sarı çizgilerle görülen Catania 'yı görmek dışında araba kiralayıp Palermo , Messina ve yol üstündeki Cefalu ve Taormina 'ya da uğrayarak 3 günde mesafe olarak uzun ,süre olarak kısa  üçgen şeklinde bir yarı Sicilya turu yapmak olacak.
Malta 'daki otelimizden dün gece saat 03.30 'da daha önceden ayarladığımız taksiyle ayrılarak Valetta Limanına gidiyor ve buradan saat 05.30 feribotuyla 2 saatte Sicilya adasındaki  Pozallo şehrinin limanına ,
oradan otobüsle 1,5 saatlik yolculuktan sonra  Catania 'ya gidiyoruz. Malta 'dan 89 Euro 'ya Virtu Ferry 'den aldığımız 4 günlük gidiş dönüş katamaran biletinin fiyatının 20 Euro'su Pozallo - Catania arası otobüsle transfer için ödeniyor  Pozallo ile Catania yolunun tam ortasında Siracusa şehri bulunsa da buraya maalesef uğrayamıyor ve Catania  şehrine ulaşıyoruz .
 Karnımız acıkmış olsa da önce şehir merkezine ve Malta 'ya dönüş feribotuna gitmek için otobüs kalkış yerine yakın kalacak bir yer bulmamız  gerekiyor . Feribottan inen bir amca 'ya İngilizce ''şehir merkezine nasıl gidebiliriz ? '' diye sorunca , İtalyanca ''Dümdüz gidip ikinci sağ sokaktan sapıp devam et '' cevabını İtalyanca bilmeden anlıyoruz .Bu şekilde anlatımlarla (tarzanca) inanın her tarifi çok iyi anladık ve istediğimiz yerleri kolaylıkla bulduk .Piazza Del Duomo 'ya (Duomo Meydanı) gelince
önce ücretsiz wifi çeken bir yerden otel pansiyon bakmak istedik ,
yolda gördüğümüz Türk bir turist gurubunun rehberine ''ucuza nerede kalabiliriz ? '' diye sorduk ,''kalacak yeriniz yok mu internetten daha iyi fiyat bulabilirsiniz '' cevabını aldık., fakat acemilikten hemen free wifi bulamayınca Etna yanardağına giden cadde üzerinde sağdaki soldaki ''room'' yazılarına bakıp kalacak yer baktık . İlk girdiğimiz yer oda fiyatı olarak 55 Euro , diğerleri 65 ve 70 Euro fiyat verince yine merkezdeki 55  Euro olan yeri tercih ettik . Kaldığımız odayı anlatmak  etmek gerekirse ,Etna caddesi üzerinde ,ana caddeye bakan , duşlu tuvaletli ,
odaları kanımca Çırağan otelininkilerden daha tarihi ,
saray gibi bir yerdi. Eşyalarımızı bırakıp Duomo Meydanına gittik. Eşim meydana bakan bir cafede oturup kruavasan ve kahveden oluşan kahvaltı 'yı tercih etse de ben kalacak yer ararken gördüğümüz Balık Pazarına bakmaya gidip
dolaşmaya başladım .

Burada haftada bir kurulan büyük bir balık pazarı , arkasında ise sebze meyve pazarı bulunuyor .Balık pazarında en bol balıklardan birisi kılıç balığı idi.

Vatos 'da satılıyordu .

Hiç görmediğim balık çeşitleri yanı sıra

değişik çok sayıda midye ,tarak çeşidi vardı .

Karnım çok aç olsa da bizdeki midye Dolmacılarınkine benzer bir tezgahta midyeye limon sıkıp satan satıcıya ne kadara sattığını sordum tanesi 1 Euro dedi. 2 taneyi o fiyata ver alıyım deyince kabul etti. 3 taneyi de alabileceğimi tahmin etsem de fazla aç karnına çiğ midye fazla gelirdi .

Daha sonra kilosunu 3 Euro 'ya başka tezgahlarda gördüm. Başka bir tezgahta balıkçı aşağıdaki videoda görüldüğü şekilde deniz kestanesi ayıklıyordu .

Balık pazarı çok büyük ve çok çeşit vardı. Daha sonra sebze pazarına geçtim. Burada bir tezgahta fırında kızarmış büyük soğanlar satılıyordu. Ortası dolma gibi açılıp ,üzerine zeytin yağı ve limon sıkılarak yeniyormuş,
başka bir tezgahta 1 Euro 'ya bir kutu dolusu kabak çiçeği satılıyordu .
Burası İstanbuldaki Mısır Çarşısından farksızdı , bir yerde kestaneci varken ,
başka bir tezgahta kilosu 7 Euro 'ya bütün kuzu satılıyor ,
zengin ürün çeşidiyle peynirciler damaklar kadar gözlere de hitap ediyordu.
Ben akşama kadar burada tezgahları seyredebilecek olsam da ,
başka yerleri de görebilmek için eşimle buluşarak Etna caddesinde ilerlemeye başladık.
Turizm ofisine uğradık, burada çalışan kızın çok yakın bir Türk arkadaşı varmış , bize ''Etna 'yı merak ederseniz şuradan kalkan belediye otobüsüyle gidebilirsiniz'' dedi (Turla gidiş 39 Euro).Söyleyişinden mi nedir bu süre kıtlığında Etna 'ya çıkmak bize pek de cazip gelmedi. Zaten gitsek en az yarım günümüz gidecekti . Yol üstündeki bir tarihi harabeye baktık ,
 caddenin yukarısında biraz dolaşıp marketten bir şeyler aldık. Sonra yiyecek ve giyecek satışı yapılan bizdeki  pazarlara benzer değil aynısı bir büyük pazara girdik .Burada da bizdeki gibi yok yoktu.
Oradan çıkınca sabahtan beri yalnızca 2 adet limonlu çiğ midye yemiş biri olarak etrafa bakınırken yiyecek sattığını anladığımız fakat tam olarak ne tür şeyler sattığını anlamadığımız bir cafe - restorana  girdik. Burası sanki 50 'li , 60 'lı yıllardan beri açık izlenimi veriyordu.
Ürünleri tek tek sorduğumuzda  tezgahtaki genç İngilizce olarak bıkmadan anlattı , sanırım oranın sahibinin oğluydu. Pazarla Etna caddesi arasındaki bu yer iyi de iş yapıyordu .
Burada gerçekten güzel börekler yedikten sonra güzel bir parka gidip biraz dinlendik .
Yarın Palermo ve Messina tarafına gitmek için rent a car ayarlamamız gerekse de turizm ofisi ve bizim pansiyondaki kız havaalanı dışında araba kiralayacak fazla yer yok demişti. İşe bakın etrafta oldukça turist var ama araba kiralayacağımız yer bulamıyoruz. Sabah şehre gelirken bir rent a car yazısı dikkatimizi çekmişti .Hatırladığımız kadarıyla o sokağa doğru gitmeye   başladık . Bayağı yürüdükten ve sorduktan sonra tam umudu kesecekken başka bir rent a car 'cı bulduk .
İçerideki yalnızca İtalyanca bilen çocuk bize önce günlük 200 km üzeri km . başı 0,20 Euro dedi anladık sonra 100 km. üzeri km başı ilave ücret dedi . Aslında o anda biraz tutturabildiğine gidiyor gibi olsa da etrafta başka araba kiralama şirketi bulamayacağımızı düşündük. Birisine telefon açtı ve onunla İngilizce şartları teyit ettikten sonra  Fiat Panda için günlük 150 km. için 31 Euro ve üzeri km. başı 0,20 Euro ilave fiyata anlaştık. Sanırım bizim başka kiralama şirketi bulamadığımızı anlamadı , yoksa kesin daha pahalı bir fiyat verirdi. Çocuk bize pek güven vermese de şartlara uydular ve kredi kartından güvence için peşin çektiği  300 Euro 'yu bir kaç gün sonra hesaba iade ettiler. Kiralık arabayı ayarlayınca Palermo , Messina  ve yol üstündeki yerleri de görebileceğimiz için rahatlamıştık , çünkü biz şu ana kadar aynı yerde 1 günden fazla kaldığımız nadir tatiller yaptık. Şimdi gidip bir expresso içebiliriz diyerek yol üstü küçük bir cafe 'ye girdik .Expresso içerken empati yaparak bir çok yabancının Türk kahvesi içerken neler düşündüğünü  düşündüm . Bizim kahvemiz 5 yudumsa expresso 2 yudumda bitiyordu .
Oradan çıkınca 1814 yılından beri faaliyette olan bir restoranda akşam yemeği için odamıza gidip hazırlandık . Akşam dışarı çıkınca önce Duomo meydanında dolaştık
ve akşam yemeğini yiyeceğimiz salı günleri kurulan büyük balık pazarının yakınındaki La Paglia restorana geldik.
Gündüz garsona ''bize rezervasyon yapar mısınız'' dediğimizde eliyle kendi ve bizim gözlerimizi göstererek ''yaptım'' demişti.Akşam tanıdı ve bir masayı gösterdi .
Önce menüde ilk sayfada ara sıcakları ,
diğerinde ana yemek ve tatlıları
detaylı bir şekilde inceledik.Başlangıç olarak Hamsi kuşu denilen birbirine yapıştırılmış  hamsinin  sardalya versiyonunu
ve midye , karides , kalamar ,ahtapottan oluşan deniz ürünleri salatası söyledik .
 Bu salatadaki zeytinyağı çok güzeldi . Ana yemek olarak Deniz mahsüllü Risotto
ve kılıç balığı , kızarmış ahtapot ,kalamar , karidesin bulunduğu balık tabağı ,
tatlı olarak ise Cassata Siciliana söyledik.
Deniz ürünleri basit hazırlanmış ve çok lezzetliydi . Yediğimiz Sicilya Tatlısının içi tuzlu Pınar Labne gibi bir peynirden hazırlanmış, dışı ise bayağı tatlıydı .Salaş bir ortamda bu enfes yemek için içecek olarak soda dahil 51 Euro ödedik. Bu restoranda İtalyan bir çift vardı ki kocası eşine yemekte şarkı söyledi . Önce çoğumuz turist olduğumuz için bir film seyrediyoruz sandık ve şaşırdık, sonra ise alkışladık .Şarkının son bölümünü aşağıdaki videoda izleyebilirsiniz.
 Restorana ilk gelen bizdik , kalktığımızda ise ayakta masa bekleyenler vardı.
Yemek sonrası tekrar meydana çıkıp çay içmek istedik. Çay sade gitmez diyerek yanına birde dağ çilekli tart söyledik .
Sonrasında yarın sabah 07.00 'de Palermo 'ya gitmek için yola çıkacağımızdan odaya gidip uyuduk .
 2 gün sonra dönüşte Katanya 'da bir gece daha kalıp Malta 'ya dönüp tatilimize kaldığımız yerden devam edeceğiz .

Palermo ve Cefalu 'da nerelere gittiğimizi buradan okuyabilirsiniz.