Bugün Porto Şehrini Gezeceğiz

Oturma İzni  ve Vatandaşlık Progamı GOLDEN VISA kapsamında geldiğimiz Portekiz'in Porto Şehrinde bu gün şehri gezeceğiz. Avenida Dos Aliados meyanında çok merkezi bir konumda bulunan otelimizden çıkıp önce Dom Luis Köprüsüne gidiyoruz.
Köprünün üzeinden şehir kuşbakışı çok güzel görünüyor.
Etrafı izledikten sonra Douro nehrinin karşı kıyısında İstanbul Beyoğlu'ndan Tophane'ye inerkenki sokaklara benzer bir yoldan nehir kıyısına iniyoruz.İsterseniz teleferikle de nehir kıyısındaki şarap tadım yerlerine ve sahildeki restoranlara gidebilirsiniz.
Sahilde fast food restoranları yanı sıra şık deniz ürünleri restoranları da bulunuyor. Biraz dolaştıktan sonra bu kez Dom Luis köprüsünün alt yolundan geçerek cafeleriyle ünlü Riberia bölgesine geliyoruz.
Bu gün hava güzel olduğundan insanlar dışarıda nehir manzaralı cafe'lerde oturmayı tercih ediyor.
Karnımız acıkmaya başladı. Nerede yemek yiyelim diye düşünürken Riberia 'da sahilin yaklaşık 250 metre yukarısında ki  meydanda bir restoranda oturuyoruz.
Yemek olarak Porto klasiklerinden bir yemek seçiyoruz. Basitçe üzerine yumurta kırılmış çorbadaki karışık tost olarak anlatırsam sanırım lezzeti konusunda fikir veremeyebilirim.
Bir çeşit Franceshinha olan bu yemek çok doyurucu ve ben çok beğendim.Palacio Da Bolsa civarındaki parkları gezdikten sonra ,
Majestik Cafe'nin de bulunduğu Rua Santa Caterina caddesinde bir açıkhava cafesinde oturuyoruz
.Merak ettiğimiz için içi muhallebili bir tatlı siparişi versek 'de tadını pek beğenmiyoruz.Tazeydi fakat belki de iyi yapılmamıştı.
Portekiz'de tadını beğenmediğim tek yiyecek bu oldu.Çünkü yemekleri gerçekten güzel.Bu tatlı'nın bizim ağız tadımıza uygun versiyonları Marmaris Selimiye'de Losta tatlıcısında veya Yunanistan'da yapılıyor.Porto şehrini nasıl buldun derseniz.Bu şehirde kafam çok karıştı.İnsanlar görünüş olarak Güney Amerikalıları andırıyor. Bazı semtler de öyle.Sıcak kanlı ve yardımseverler. Oldukça çok sayıda yabancı öğrenci var.Şehrin turistlerin hiç uğramadığı modern ,turistik ,nehir kenarı ,okyanus kenarı ve bazı az gelişmiş bölgelerine gittim. Oldukça çok sayıda tarihi turistik yeri var.Bana çok kozmopolit geldi. Özellikle insan tipleri Lizbon'dan çok farklı.Akşam trenle Lizbon'a döneceğimiz için otelden eşyalarımızı alıp Sao Bento tren istasyonundan trenle nehrin diğer tarafındaki Campanha tren istasyonuna geçiyoruz.Tren istasyonu çok kalabalık ve çok sayıda peron var. Bizim tren geliyor ve bir kaç dakika sonra hareket ediyor.
Peronları karıştırırsanız treni kaçırma ihtimali yüksek.Yaklaşık 3 saatlik bir yolculuktan sonra Lizbon'a dönüp otelimize yerleşiyoruz.Golden Visa kapsamında Lizbon'da bir süre daha daha kalıp