Bugün Volos’dan Paralia’ya Geçeceğiz

Sabah erken kalkıp otelimizde kahvaltı yapıyoruz. Volos şehrinin yazlık bölgesi Kleious'daki otelimiz hem kaliteli hem de oldukça ucuz.Bugün Volos’dan Selanik yönüne doğru yol üstünde denize girerek beğendiğimiz bir yerde akşam konaklayacağız.
Bu yol üzerinde uçsuz bucaksız kumsallar ve çok sayıda ücretsiz  beach bulunuyor. Hava çok sıcak olduğundan en kısa sürede denize girmek istiyor ve yol üstündeki  plajlardan birinde durup kahvemizi içip denize gireceğiz.
Bu bölgede de Yunanistan’ın çoğu yerinde olduğu gibi plajlarda ücretsiz otopark imkanı sağlanıyor, şezlong şemsiye parası ödenmiyor fakat bir şeyler yenmesi veya içilmesi bekleniyor. Yüzdükten sonra yola çıkıyor 2-3 km.gitmeden bu uzun tatilimizin en güzel sahillerinden birisiyle karşılaşıyoruz.
Şaşırtıcı derecede güzel Velika plajındaki Buca Beach Bar'ın fotoğrafını çekip ayrılıyoruz.Çünkü denizden yeni çıktık ve gitmemiz gereken uzun bir yol bulunuyor. Sahilden dağ tepe aşarak ,birazda tarla orman geçerek tatil kasabası Stomio’ya geliyoruz.
Sahilini boydan boya arabayla dolaşıp Riverside beach’e giriyoruz.
Burada biramızı içip denize giriyoruz. Şezlong’da güneşlenirken yanımızda güneşlenen bir adam değişik bir dilde bir şeyler diyor.
Biz önce karısına söylüyor sansak da bizimle konuşuyormuş.Sıcakkanlı Bulgar bey eşiyle tatile gelmiş ,burada yarım pansiyon kaldıkları otele günlük 45 € ödüyorlarmış.Taşıma şirketi olduğundan Türkiye’ye çok gelmiş, bizimle de çat pat Türkçe konuşarak anlaştı.Sohbet güzel geçse de maalesef bizim hala gitmemiz gereken oldukça uzun bir yol var.Daha sonra geldiğimiz Pieria’da uçsuz bucaksız kumsalda sayılması çok sayıda beach’i görünce bir kez daha şaşırıyor bu bölgeye ağırlıklı olarak Balkan ülkeleri tatilcilerinin ilgi gösterdiğini farkediyoruz.
Plaj çok kalabalık.Bu bölgede kalacak yer fiyatları pek fark etmesede yiyecek içecek fiyatları biraz düşüyor.Dondurma yedikten sonra oradan ayrılıp gece kalmayı düşündüğümüz biraz ilerdeki  tatil bölgesine şöyle bir baksak da fazla etkilenmeyince Selanik otobanı öncesi bir nokta olan Paralia’ya kadar gidip orada kalmaya karar veriyoruz.Ağırlıklı olarak Evvoia, Skopelos, Skiathos adalarını  kapsayan 12 günlük tatilimizde çok sayıda o kadar güzel  plaj gördük ki plaj seçme konusunda sanırım biraz şımardık ve zor beğenir olduk.Akşamüstü saat 17:30 gibi Paralia’ya ulaşınca internet sitesinde 2 kişi gecelik 40 € fiyatını gördüğümüz otele kapıdan fiyat sorunca 65 € fiyat alsak da otel resepsiyonist'ine kızmıyoruz.Çünkü herkesin bir fiyat politikası , bizim ise bölgede her yer otel dolu olduğundan seçme şansımız var.Yakındaki başka bir otel 2 kişi oda kahvaltı 35 € fiyat verince ve bize ilgi gösteren otel sahibi babaannesinin Türkiye’den geldiğini  söyleyince pazarlık etmiyor ,
otel Olympia’da odamıza yerleşip sahile gidiyor bir beach’in şezlonguna oturuyoruz.
Garsonlar o kadar yorulmuş ki kahve siparişi için zor ulaşıyor,kahvemizi içtikten sonra denize giriyoruz.Otelimize gidip giyindikten sonra
akşam yemeği için bir kaç sokak ilerdeki sahile geçince bölgede Balkan ülkelerinden gelen turistler ve biz olduğumuzu farkediyoruz. Konuştuğumuz dil farklı olduğundan biraz dikkat de çekiyoruz.Restoranlar da fiyatlara bakınca bölgenin muhtemelen Yunanistan’ın en ucuz turistik bölgesi olduğunu düşünüyoruz.Kalabalık bir tanesini seçip masayı donatıyor ,bu yemek için  20’lik Uzo dahil 20 € hesap ödüyoruz.
Burada yazlık tekstil ürünleri de oldukça ucuz görünüyor.
Bu gün çok yorulduk, kendimizi zorlayarak biraz daha dolaşıp otele gidip uyuyoruz.Sabah otelimizde kahvaltı ediyoruz.
Açık büfe kahvaltı çok zengin olmasa da fena sayılmaz.Otel çalışanları müşteriye karşı ilgili.
Kahvaltı sonrası otobana çıkarak yaklaşık 90 km.uzaklıktaki Selanik şehrine geliyoruz.
Buraya daha önce geldiğimizden dolayı fazla oyalanmasak da turistik olarak oldukça yeni keşfedilen şehrin cafeleri,tavernaları,gece hayatı,yakın plajlarıyla ve bizim için Atatürk'ümüzün doğduğu evle tatile gelenlerden yüksek not alacağını söyleyebilirim. Selanik'den otobanı kullanarak yaklaşık 2,5 saatte Alexandroupoli'ye (Dedeağaç) geliyoruz.
Dedeağaç nisbeten uygun fiyatları ,tavernaları, plajları ve yakınlığıyla Türklerin ilgi gösterdiği bir yer.Bizim bu şehirdeki tercihimiz Kanari 1,Nea Chili adresinde bulunan Thea Thalassa beach restoran oluyor.
Burası gerek servis,gerek yemek kalitesiyle çok tercih edilen bir yer.Burası şık bir beach olsa da şezlong şemsiye ücretsiz.Yalnızca yiyip içtiğinizi ödüyorsunuz.Bununla birlikte Şehrin dışına doğru bir kaç km. mesafede güzel bir kaç beach daha bulunuyor.Kendimizi plaja atıp biramızı içtikten sonra denize girip güneşleniyoruz.
Sonrasında çok lezzetli yemekleri bulunan restoranına geçiyoruz.Güzel bir ziyafet sonrası
buradan ayrılarak yarım saat uzaklıktaki sınıra geliyor ,Türkiye'ye dönüyoruz.