Skiathos Adasından Feribotla Volos Şehrine Geçeceğiz

Bu sabah Skiathos adasında apartımızın muhteşem manzarası aşliğinde balkonumuzda kahvaltı yaptıktan sonra hemen önümüzdeki sahile gidiyoruz.
Ne yazık ki bu çok beğendiğimiz adada da 1 gün daha kalabilecekken feribot grevi nedeniyle 1 gün erken ayrılacağız.Feribotumuz öğleden sonra olduğundan yarım günde olsa denizin tadını çıkartmak istiyoruz.Bulunduğumuz sahilde upuzun bir kumsal bulunuyor.Öğlene kadar güneşlenip yüzdükten sonra hazırlanıp şehir merkezindeki feribot iskelesine gidiyoruz.
Yunanistanda dev feribotlar dolmuş gibi çalışıyor,göz açıp kapayıncaya kadar boşalıyor, araç ve yolcusunu ışık hızıyla alıp yoluna devam ediyor.Bizde 3 saatlik bir yolculuk sonrası anakarada bulunan Volos şehrine ulaşıyoruz.
Şehir ilk bakışta sahildeki trafiğe kapalı caddesi ve yerleşim şekliyle Kavala şehrini andırıyor.
Kafamızda hızlı bir plan yapıp şehrin bir kaç km. dışındaki yazlık bölgede yer alan otelimize gitmeden önce şehri gezmeye karar veriyoruz.Aracımızı merkeze yakın ara sokakların birinde paralı bir otoparka bırakıp sahile yürüyoruz.Hava çok sıcak,etrafta pek insan görünmüyor.Trafiğe kapalı cadde de yürüdükten sonra sahilde ki cafelerin dolmaya başladığını görüyor,
bize park yeri ararken yardım eden kominin olduğu cafeye oturuyoruz.
Şöyleki , biraz önce aracımıza park yeri ararken burasının yanında boş yer vardı ,fakat tabela Yunanca olduğundan anlamayınca cafeye gittim.Karşıma çıkan komi çocuk işi de yoğun olmasına rağmen benimle geldi ve tabelayı okuyarak park yerinin okula ait olduğunu söyledi.Ben de işini bırakıp geldiği için bir taraftan fırça yerse diye onun için endişelenmiş ve teşekkür etmiştim.Bu cafede siyah biranın 5 € olduğunu görünce ‘’amma pahalıymış ‘’ diye düşünsek de yanında 2 sandviç ve cipsle geldiğini görünce ucuz geldi.
Burada etrafı biraz gözlemleme fırsatı bulduk.İnsanlar genelde iş çıkışı böyle yerlerde buluşup sohbet ediyor.Ayrıca yaş ortalaması yüksek teyze grupları da vardı.Şehri biraz daha gezdikten sonra yediğimiz sandviçler biraz doyurduğundan fazla ağır bir şey yemek istemedik,köşedeki büfeye sorup yerel bir fast food’a girdik.Eşim köfte ve bira ben karışık kebap ve ¼ şarap siparişi verdik.
Dikkatimi çeken şey ise garsonlar çok iyi ingilizce konuşuyordu.Fakat yediklerimiz çok lezzetli değildi.Burada fiyatlar inanılmaz düşüktü.2 kişi bu yemek için 13 € hesap ödedik.Yemek sonrası aracımızı alıp otele gitmek için yola çıktığımızda şehrin hareketlendiğini farkettik.Mağazalar açılmış ve o sakin şehir hava kararıp sıcak azalınca çok kalabalık bir görünüme kavuşmuştu.Otelimiz Volos şehrinin yazlık bölgesi Kleious'daydı,.odamıza yerleşip çevreyi tanımak için kendimizi dışarıya attık.Yürüyerek sahile gelince restoranların ,cafelerin, beach’lerin bulunduğu büyük bir kalabalıkla karşılaştık.
Burada tahminimce tek yabancı bizdik.Çoğu insan birbirini tanıyor gibiydi.Restoran’ın birinde ‘’Leylim Ley ‘’ şarkısı çalıyordu.
Sahilde yürüdük sonra bir cafede oturduk.Garson kız yabancı olduğumuzu anlayınca nereli olduğumuzu sordu.Türk'üz deyince biraz şaşırsa da sevindi.Çünkü Almanya’da bulunduğu dönemde sevdiği Türk arkadaşları varmış.Bizimle oldukça ilgilendi.
Kahvemizi içtikten sonra otelimize gidip uyuduk.Yarın Volos’la Selanik arasında bir yerde neresini beğenirsek orada konaklayacağız.