Sığacık'dan Karaburun'a Geçeceğiz

Samos adasından döndükten sonra dün çıktığımız tekne turu sonrası sabah çok beğendiğimiz Sahil Pansiyon'da kahvaltı ettikten sonra
sabah yürüyüş yaparken yerini öğrendiğim Sığacık Balık Mezatı'na gidiyoruz.Mezat saat 10:30 'da başlıyor.Öncesinde insanlar büyük tezgaha yerleştirilen balıkları inceliyor.Mezata balık dükkanı sahiplari,restoranlar,yazlıkçılar ve bizim gibi oradan geçenler katılıyor.Katılmak tecrübe gerektiren bu açık arttırmada önce bir kaç satış izledikten sonra gözümüze kestirdiğimiz balıklar için katılıyoruz.
Bir tanesinde fiyatı fazla yukarı çekip almıyoruz.Sonrasında tecrübeli olanlar sanırım bizim alıp çıkmamız için fiyatı yükseltmeyip mezatın bizde kalmasına izin veriyor.Çok farklı ve oldukça heyacanlı bir deneyimdi.Aldığımız balıkları mezat yerinde ayıklama sırası fazla olduğu için arkadaki balık restoranlarına götürüp ayıklattırıyoruz.Restoran sahibi köşedeki balıkçıdan buz alabilirsiniz diyor.Diğer balıkçı'ya geçince mezattaki en büyük rakibimiz olduğunu farkediyorum ve ona en çok balığı siz aldınız deyince gülümsüyor ve bize verdiği buzdan para almıyor.Mezat sonrası Sığacık'dan ayrılıp bir kaç km ilerideki Seferihisar Pazarına geçiyoruz.
Bu pazar bayağı büyük,kalabalık,yerel ürünlerinde çeşitli olduğu bir pazar.Ben İstanbul'da profesyonel pazarcılarla pazarlık etsem de artık olabildiğince yerel satıcılardan ve pazarlıksız almayı tercih ediyor ve taze sebze ve meyveler aldıktan sonra pazarın karşısında gerçekten kaliteli et satan büyük  kasaba da uğrayıp Seferihisar'dan ayrılıyor.İzmir Karaburun'a geçiyoruz.
İzmir Karaburun benim 20 yıldır gittiğim bakir,güzel koylara sahip kendi halinde bir yer iken yolu yapılınca daha fazla insan trafından keşfedilmeye başlanan bir yer.Eşyalarımızı bıraktıktan sonra Yeni liman yolundaki Kuyucak plajına gidip sahildeki cafede bir şeyler atıştırıp denize giriyor akşam hava kararınca dönüyoruz.Akşam Karaburun merkezinde dondurma yiyip yürüyüş yapıyoruz.
Yarın Karaburun Koylarından İncirlikoy, Bodrum, Yeniliman daki plaja ve çocuklar için İzmir köy okullarında kütüphane yaptıran Barbaros köyündeki Hobbit House'a gideceğiz.