Sığacık'da Tekne Turuna Çıkacağız

Bugün günlük tekne turuna çıkacağımız için sabah erken kalkıp sahilde beğendiğimiz bir yerde kahvaltı edeceğiz.Saat 08:30 civarında kahvaltı veren pek bir yer göremiyoruz.Kalenin arkasında Sahil Pansiyon ve yanındaki pansiyonlar müşterilerine de servis veren yerlerde kahvaltı bulunuyor.Biz bugün Sahil Pansiyonun kahvaltısını denemek istiyor, deniz kenarında gölge bir masaya oturuyoruz.Sınırsız çay ile 30 TL'ye (5 €) verdikleri kahvaltı da ürünlerin tazeliği dikkat çekiyor.
Özellikle Menemen'i çok beğendiğimiz için hesap öderken nasıl yaptıklarını soruyor ve kendilerinin bir karıştırma yöntemi yanında kaliteli ürün kullandıklarını öğreniyoruz.Kahvaltı sonrası limandaki teknemize geçiyoruz.Turlar Taş Ada,Harabeler ,çamur Banyosu,Papaz Boğazı,Mağaralar ve Akvaryum'a gidiyor.
Burada boy boy tekneler bulunuyor.Biz küçük bir tekneyi tercih etmiştik.
Akdeniz'de bir kaç ülkede bu tecrübeyi yaşamış biri olarak Türkiye de ki günlük tekne turları hakkında söyleyeceğim en önemli şey fiyat-kalite dengesinin çok yüksek olması.Bir kaç tekne birarada yola çıkıyoruz.İlk önce Taş ada 'ya geliyoruz.Burada denizin berraklığı dikkat çekiyor.Açıkta demirleyen teknemizden atlayıp yüzüyoruz.
Daha sonra öğlen yemeği molası vereceğimiz 2.koya geliyoruz.
Burada da   denizde yüzdükten sonra kaptanımız Balık-Makarna ve Salata'dan oluşan öğlen yemeğinin hazır olduğunu söyleyince yemeğe geçiyoruz.
Tekne ekibi çok misafirperver,isteyenlerin balık dahil ikinci kez yemek alabileceklerini belirtiyor.
Yemek sonrası biraz dinlendikten sonra yol üstünde Mağaralar'dan geçiyor sonrasında Harabeler Koyuna geliyoruz.
Burada da yüzdükten sonra Çamur Banyosu koyuna gidiyoruz.
Sığacık koylarının gördüğümüz en önemli özelliği denizinin çok berrak olması,diğer taraftan suyu oldukça serin.Çamur banyosu koyunda sahile çıkıp çamurlanıyoruz.Burada tekneye çıkınca Karpuz servisi yapıyorlar.Daha sonra geldiğimiz koyda da yüzdükten sonra Sığacık'a dönüyor, bu güzel tur için genç kaptanımız ve ekibine teşekkür ediyoruz.Apartımız'da hazırlandıktan sonra Bir kaç gün önce Samos adasına gitmeden geldiğimiz Ermiş Balık Restoranı'nın yemeklerini çok beğendiğimizden soluğu orada alıyoruz.Burada ki restoranların hepsi çok kalabalık.Deniz Bölürcesi, Fava,Karides,Sardalya Tava,Salata'dan oluşan yemeklerden her biri bir başka güzeldi.
Yemek sonrası 5 yıl önce geldiğimizde küçük bir balıkçı kasabası ,bugünse şık bir turistik merkez olan Sığacık'ın yenilenmiş evlerinin bulunduğu kalenin arkasındaki tertemiz sokaklarını dolaşıyor,
cafe'lerin birinde kahve içiyor,sonrasında kalenin içindeki tiyatro gösterisini biraz izliyor sonra marinadaki konsere geçiyoruz.Sığacık'da çok sayıda böyle ücretsiz aktivite bulunuyor.Konseri de biraz dinleyip apart otelimize dönüp uyuyoruz.
Yarın İzmir Karaburun'a geçeceğiz.