Bugün Evvoia Adası Kymi'de Plajları Gezeceğiz

Evvoia Adasında Feribotla yarın Skopelos Adasına geçeceğimiz yer olan Kymi'de kaldığımız Panorama Hotel'de çalışan bayan kişi başı 5 € karşılığında odaya kahvaltı getirebileceğini söylemişti.Biz de bu gün otel'deki eşsiz manzaralı balkonumuzda kahvaltı edeceğiz.Sabah saat 08:00 gibi resepsiyonu arıyoruz , meyve suyu ve tost'u da bulunan oldukça zengin kahvaltımız odaya geliyor.Balkon'da kahvaltımızı ederken kendimize piyango çıkmış gibi hissediyoruz.
Bu manzara,otel kalitesi,fiyat, hepsi mükemmel.Vaktimiz olsa burada daha uzun kalabilirdik.Kahvaltı sonrası 1 gece daha kalmak için otel sahibiyle konuşuyor ,yer olduğunu öğrenince çok seviniyor, bölgedeki plajları gezmek üzere yola çıkıyoruz.
İlk gideceğimiz plaj olan 35 km. uzaklıktaki Paralia Chiliadou için dağları aşmamız gerekiyor.
Yollar düzgün fakat bol virajlı., sıcaklık bir ara 20 C'ye kadar düşüyor. Yemyeşil ,kekik kokulu dağlarda manzaralar çok güzel.
Bir süre sonra geldiğimiz yol iki'ye ayrılıyor, biz kestirme olan yolu seçince yokuş aşağıya yağışsız havada düzgün toprak bir yoldan 5 km. gitmemiz gerekiyor, sonra karşımıza ahşap bir köprü çıkınca arabadan inip bizim araba buradan geçebilir mi diye bakıyoruz.

O sırada köprünün karşısından geçen 2 bisikletli görünce ise '' tamam işte medeniyete geldik '' diye düşünüyoruz.Bu yollar jeep'ler için ise asfalt kalitesinde sayılabilr.Köprüyü geçtikten kısa bir süre sonra sahile ulaşıyoruz. Sahil çok uzun bir kumsalı ve biraz ilerde daha küçük çadırcıların kamp yaptığı diğer bir kumsalı barındırıyor.
Issız,turkuaz bir deniz,dalga ve kuş sesleri dışında bir şey duyulmuyor.Fethiye 'deki Kelebekler Vadisi gibi bir yer,son 5 km 'si toprak olan yolda bir ara geri dönsek mi diye düşünmüştük ama iyi ki gelmişiz.Deniz dalgalı,şu an pek kalabalık değil,biz de girmeye cesaret edemedik.Sahil de bir kaç cafe bulunuyor.Bir tanesine girip bir şeyler içeceğiz.
Oturduğumuz cafe'nin  köy bakkalı gibi bir bakkal dükkanı bulunuyor.Take away (Al Götür) veya buzdolabından içecek bir şey alırsanız daha ucuz,cafe de oturunca garson geliyor ve küçük bir fark ekliyorlar.Bu eşsiz manzaraya karşı içkimizi yudumlarken bir yandan da nasıl geri döneceğimizi düşünüyoruz.
Navigasyon'dan bakınca yolu biraz uzatan fakat asfalt olan diğer yolu görüyor ve bu yoldan gitmeye karar veriyoruz.Yolumuz 20 km. kadar uzasa da bu tercihimiz iyi oldu.Kymi yolunda dönerken gördüğümüz küçük yerleşim yerinin manzarasını beğenince sahile iniyoruz.
Yalnız burası uzaktan çok güzel görünse de denize girebilecek bir plajı bulunmuyor.Bu yerleşim yerinde ''Dikkat köpek var'' gibi tabelalarda bulunuyor.Etrafta insan görünmüyor.
Deniz kenarına bakalım derken dönüşte bağlı olmayan bir köpeğin yanından geçerken biraz tedirgin olsak da, köpek bize aldırmadan yatıyor.Kymi tepelik bir konumda yer alıyor ve şehre giden bir kaç yol bulunuyor.Bu bölgeye giderseniz kestirme yerine ana yoldan devam etmeniz daha iyi olur.Çünkü biz kestirmeden gidelim derken tepelerde dar ve bir bölümü toprak yollardan ,dik yokuşlardan geçmek zorunda kaldık.
Şu ana kadar bugün 2 plaj dolaştık,çok güzel manzaralar gördük, fakat henüz yüzemedik.Bu yüzden Kymi sahilindeki plaja gidiyoruz.
Burası sessiz  ve sakin, bir kaç yüz metre ilerde bir beach'de bulunuyor.Biz ağaçların altına koltuklarımızı açıp biraz dinlendikten sonra yüzüyoruz.Doğası harika bir yer.Kaldığımız otelin manzarasından çok etkilendiğimiz için akşam yemeğini balkonda yemeğe karar veriyoruz.Bunun için Kymi girişindeki Souvlakici'den şiş kebaplar alıp yanına oda da salata yapıyor,eşsiz bir manzara eşliğinde yemeğimizi yiyoruz.
Yarın Skopelos adasına geçeceğiz.