Sporades Adaları ve Evvoia Adası Tatilimize Başlıyoruz.

Sabah İstanbul'dan aracımızla yola çıkarak Skiathos,Skopelos ve Evvoia adası tatilimize başlıyoruz.İpsala sınırına gelmeden benzin depomuzu doldurduktan sonra sınırdan 1 saatte geçerek otobandan Alexandroupoli-Kavala-Selanik yönünde ilerliyoruz.Sınırdan Selanik'e kadar olan bölümde otoban bomboş oluyor.Otoban ücreti bu bölümde toplam yaklaşık 10 € tutuyor.Bu rotada bir de yol üzerinde plajların ,tatil beldelerinin bulunduğu ücretsiz sahil yolu bulunuyor.Bu tatilde yolumuz uzun olduğundan biz otobanı kullanıyoruz.Yol üzerinde çok sık olmasa da yalnızca tuvalet bulunan mola yerleri ,bir noktada ise minik bir minibüs büfe bulunuyor.
Yol üzerinde benzin istasyonu bulunmuyor,daha doğrusu benzin için otobandan çıkmak gerekiyor. Yanımızda su ısıtıcısı,termos,sandviç,kraker gibi yiyecek bulunduğundan tuvalet dışında mola vermeden ilerliyoruz.Gece kalmayı planladığımız Kamena Vourla yönüne gitmek için Selanik - Atina otobanına geçiyoruz.Yola çıkmadan önce Volos şehrinden Skiathos ve Skopelos adalarına geçmeyi düşünsek de,yolda Evvoia adasınıda tatilimize dahil edince program değişiyor,yolumuz ise 100 km. uzuyor. Bu otoban yeşillikler içinden geçiyor ,
oldukça sık mola yerleri Almanya'da ki otobanları andırıyor.
Bu bölümde ise yaklaşık 20 € otoban ücreti ödeniyor.Ayrıca neredeyse 10 km aralıklarla tuvaletlerin yer aldığı cepler bulunuyor. 11 saat sonra akşam 19:30 gibi şirin tatil kasabası Kamena Vourla'ya ulaşıyoruz.İnternetten bir kaç yer baksak da henüz  bir rezervasyonumuz yok.Bir apart'ın kapısını çalıyoruz.Çıkan kişi telefonla şu numarayı arayın diyor.Oldukça yorgunuz biraz ileride gördüğümüz otele girip fiyat soruyor,odaya bakıyor ve beğenince kısa bir pazarlıkla odamıza yerleşiyor,
kendimizi akşam yemeği için dışarıya atıyoruz.200 metre kadar uzaklıkta ki sahile gelince kalabalık,cıvıl cıvıl,güzel bir ortamla karşılaşıyoruz.
Biz yalnızca Evvoia adasına feribotla geçmek için burayı tercih etmiştik.Fakat doğayı ve ortamı görünce çok beğeniyoruz.Sahil de yürüyerek yemek yiyecek bir yer bakıyoruz.
Bölgede çok sayıda cafe restoran bulunuyor.Biraz ilerde dönmedolaplı bir lunapark da var.Bilmediğimiz yerlerde biz de sanırım çoğu insan gibi en kalabalık yeri tercih ediyoruz.Ayakta menüsünü incelerken deniz kenarındaki bir masanın boşaldığını görünce geçip oturuyoruz.
Burada neredeyse hiç yabancı turist göremiyoruz.Sanırım bununda etkisiyle fiyatlar bir çok yere göre nisbeten daha düşük.Yunanistan'ın bir çok yerinde olduğu gibi masaya önce  ücretsiz 1 şişe su getiriyorlar. Menüyü inceleyip sipariş vermek üzereyken
yan masada ailesiyle yemek yiyen bir kız bize dönüyor ve ingilizce konuşmaya başlayıp bize yemekler hakkında bilgi veriyor.Ona teşekkür edip siparişimizi veriyoruz.Bu restoranın popüler yiyeceklerinden bizdeki şiş kebap'ın karşılığı olan Souvlaki normalde faraş gibi bir şeyin içinde kızarmış patates ile servis ediliyor.Fakat yan masadaki kız garsona ne dediyse bizim yemek tabakta geliyor ve domates ve soğan da ekleniyor.
Fiyat farkı da almıyorlar.İçki dahil bu lezzetli yemek için 2 kişi 12.70 € gibi bir rakam ödüyoruz.Yemek sonrası sahilde yürüyüp dondurma yiyoruz.Burada daha fazla vakit geçirmek istesekte yorgunuz
.Odamıza gidip uyuyoruz.Yarın burada sabah denize girip sonra feribotla Evvoia adasına geçeceğiz.