Bugün Kamena Vourla'dan Evvoia (Eğriboz) Adasına Gidiyoruz

Dün akşam İstanbul'dan direkt olarak geldiğimiz yerli turistlerin ilgi gösterdiği Kamena Vourla doğal güzelliği,sıcaklığı ve kalabalığıyla bizi çok şaşırttı.Sabah erken kalkıp bu şirin tatil kasabasını yürüyerek gezerken çok da küçük olmadığını farkediyorum.
Sahil yanısıra daha çok yazlıkların bulunduğu burun bölgesinde de deniz kenarı restoranlar ve çay bahçeleri bulunuyor.Bugün kaldığımız Hotel Noufara'da
oda da kahvaltı edeceğimizden bir fırına uğrayıp börek alırken bölgede fiyatların oldukça ucuz olduğunu bir kez daha farkediyorum.Sabah kasabanın sakin ve güzel denizinde yemyeşil tepeleri seyrederek yüzüp kahvaltı ettikten sonra yakındaki balıkçı kasabası Arkitsa'ya geçip
Evvoia adasındaki Aedipsos'a doğru feribotla yola çıkıyoruz.
Feribot'un yanaştığı Aedipsos 'da bir tatil kasabası, burada market'in yerini sorup bir kaç şey aldıktan sonra bölge plajlarını gezip beğendiğimiz bir tanesinde denize giriyoruz.
Öğle yemeklerini genelde sandviçle geçiştirdiğimiz bu tatilimizde yemek için vakıt ayırmamamız gidilecek çok yer olduğundan daha fazla yer görmemizi de sağlıyor.
Yol üstünde yazlıkların olduğu bir yerde daha yüzdükten sonra

gece konaklayacağımız Limni şehrine yaklaşık 10 km.mesafedeki Rovies'de.kalacağımız Lappas Apart'a gelince pansiyon sahibi tarafından çok sıcak karşılanıyoruz.
Pansiyonun sahibi bayan ikram edeceği kahvemizi nasıl istediğimizi soruyor.Giderken de kahve içmeden bırakmam diyor.
Sohbet ederken yazın 6 ay burada kaldığını ,kışın Adriyatik tarafında yaşadıklarını ve o bölgede de çok güzel göller olduğunu,bizim yıllar içinde burada gördüğü 2.Türk aile olduğumuzu anlattı.80'li yıllarda İstanbul'a gelmiş ve çok beğenmiş.Adanın güney bölümünün kurak olduğunu söyleyince bu bölgeyi tatil planımızdan çıkarıyoruz.Bu sıcak karşılama sonrası eşyalarımızı odaya bırakıp sahile inip yüzüyor,
giyinip hazırlandıktan sonra akşam yemeği için yakındaki Limni şehrine arabayla gidiyoruz.
Pek turistik görünmeyen Limni şehri eski ve bakımlı evlere sahip şirin bir yer.Sahilinde yürürken yorulmuyoruz,çünkü oldukça küçük bir yer.
Restoranlar'ın menülerini inceledikten sonra sahilde deniz kenarında bir yerde oturup deniz ürünleri siparişi veriyoruz.Burada deniz ürünlerinin fiyatları Yunanistan geneline göre biraz daha ucuz.Deniz ürünlerini neredeyse her yerde buradaki gibi güzel yapıyorlar.
Yemekten kalkarken garsonun hesabı 10 € gibi önemli bir rakam eksik aldığını fark edince hemen içeriye gidip bu rakamı iade ediyoruz.Bize çok teşekkür ediyorlar.Aslında bu tür şeyler ülke imajları için çok önemli.Bölgeye pek Türk turist gelmediğinden yerel insanların değerlendirmeleri bir ülkeden gelen gördükleri insanlarla sınırlı kalıyor.Böyle yerlerde davranışların sanki bir milli takım oyuncusu gibi çok önemli olduğunu düşünüyorum.Ve biz Limni'den en azından o aile işletmesi restoran çalışanlarının gözünde olumlu bir imaj bırakarak ayrıldığımızdan dolayı kendimizi mutlu hissederek odamıza gidip uyuyoruz.