Sakız Adasının Kuzey Plajlarını Gezeceğiz.

Sabah otelimizin odamızda kahvaltı ediyoruz.
 Bu tatile araçla geldiğimiz için kahvaltı malzemelerinin bir kısmını İzmir'den almıştık,eksikleri buradaki marketlerden tamamladık. Kahvaltonra sahilde biraz yürüyoruz.Odaya döndüğümüzde odamızın mutfağındaki bulaşıkların yıkanmış olduğunu görünce önce şaşırıyor,şaşkınlığımızı attıktan sonra otelin sahibi teyzeye teşekkür ediyoruz. Bugün adanın kuzey plajlarına gideceğiz.Aracımızla adanın oldukça büyük şehir merkezinden geçiyor,
yaklaşık 1,5 km uzaklıktaki Tabakika'da şehrin simgelerinden yel değirmenlerine geliyoruz.Burada fotoğraf çekiyoruz.
Adaya dün geldiğimiz için nerede büyük market olduğunu bilmediğimiz için değirmenlerin karşısında görünce girip su gibi temel şeyler alıyoruz.Bu arada ada'nın farklı bölgelerinde yeterince çok sayıda büyük market bulunuyor. Sahil yolunu takip ederek güzel plajlar görünce denize girmeyi düşünüyoruz.Hava biraz kapalı görünüyor.Adanın bu tarafında yazlık bölgeler var, bir yerde durup evlerin arasından geçerek sahile geliyoruz.
Ortada pek insan görünmüyor.Plaj da pek cazip gelmeyince arabaya dönerken yoldaki ağaçlardan incir koparıp yiyoruz. Adanın bu bölgesinde oldukça uç tarafta bulunan Giossonas plajına geliyoruz.
Burada bir beach'de bulunuyor.Plaj taşlık.Tam denize girecekken yağmur başlayınca ben arkadaki cafede bir şeyler içmeye gidiyorum.
Bizimkiler denize giriyor.Bu tatil de adanın 11 plajını gezmiş biri olarak Kuzey plajlarını Gloria Beach dışında pek beğenmedik.Daha doğrusu bu bölgede çok fazla plaj bulunmuyor.Bir şeyler içtikten sonra oradan ayrılıp Vrontados'a geçiyoruz.
Buraya gelince keyfimiz yerine geliyor.Çünkü oldukça büyük bir yerleşim yeri ve sahilde salaş restoranlar bulunuyor.
Hava açtı ,sahilde biraz yürüyüş yaptıktan sonra kalabalık gördüğümüz için
buradan ulaşabilceğiniz Nostos restoran'da oturup yemek yiyeceğiz.
Neredeyse her Yunan adası restoranında olduğu gibi Nostos restoran'dada yemekler güzel,servis güleryüzlü ve fiyatlar oldukça uygun. Yemek olarak Greek salat , Kızarmış deniz ürünleri ,
köpek balığı yiyoruz.
Yemekleri beğeniyoruz.Yemek sonrası dönüş yolunda özellikle gençlerin uğrak noktası Gloria Beach'e geliyoruz.
Bu plajın denizi çok güzel.Hareketli bir plaj,sahilde arada bir güneşlenenlerin üzerine top gelse de plaj voleybolu oynuyorlar.Trend müzikler çalıyor.
Plajdan çıkınca şehir merkezinde Türklerin çok ilgi gösterdiği bir şarküteri olan buradan ulaşabileceğiniz Marios Şarküteri'ye  geliyoruz.
Burası referans aldığımız çok çeşitli kahvaltılık ürünler satan ünlü bir yer.Sahibi biraz Türkçe de biliyor ve sevimli birisi.Değişik otlu güzel peynirleri var.
Biz özellikle şarapla çok iyi giden tekerlek peynirlerden aldık.Akşam yemeği için referans aldığımız şehir merkezinin üst tarafında bulunan yanda tabelasını göreceğiniz restoran'a gidiyoruz
.Biz bu restorana özellikle et yemekleri için gitsek de orijinal deniz ürünleri de bulunuyor.
Menü seçimini  şef'e bırakıyoruz.Menümüz ,Dolma ,
bir çeşit salata,
kızarmış peynir ,
ciğer , kızarmış biftek
,bir çeşit şiş kebap,
hamburger görüntülü değişik bir sandviç 'ten
oluşuyor.Türkiye manzaralı, oldukça büyük bir yer, sahibi biraz Türkçe de biliyor.Biz gittiğimizde gelenler turist değildi.Bu muhteşem yemek için çok makul bir fiyat ödedik.Yemek sonrası otelimize gidip uyuyoruz.Bir sonraki Sakız Adasının Batı Plajlarına Gideceğiz başlıklı yazımızı buradan okuyabilirsiniz.