4.Gün Romantik Ada Santorini

Ertesi gün öğleyin Santoriniye ulaşıyoruz .

Burasının hikayesi ilginç ;

1956 yılında volkan patlaması sonucu adanın bir kısmı yok olur ve çok sayıda insan hayatını kaybeder . Sonrasında insanlar buradan ayrılır . Yıllar sonra orta halli sanatçılar buraya yerleşmeye başlar . Kayaların tepesine , yamaçlarına ilginç mimarili beyaz evler yapmaya başlar ve yaptıkları sanat eserlerini sergilerler . Bir süre sonra ada değişik mimarisi ve volkanik doğasından dolayı insanların ilgisini çekmeye başlar .

Bu günse adadaki butik otel ve pansiyonlarda 100 Euro altında kalacak yer fiyatı pek bulunmuyor .

Adaların bir çoğunda (Gördüğümüz adalardan Rodos dışında) devlet sosyal dengeye katkı yapmak için büyük otel yapımına izin vermiyor . Böylece daha çok kişi otel pansiyon işlettiği için gelir daha adil dağıtılıyor . Ülkede deniz ve kumsallar insanlık hakkı olarak görülüyor ve tüm plajlardan herkes yararlanabiliyor .

Bunlarda demokrasinin beşiği yunanistan 'ın bazı sosyal devlet özellikleri .

Santorinide aslında araba kiralayıp gezmeyi düşünsekte 6 - 7 saatlik bir süremiz olduğunu öğrenince vazgeçtik ve tura katıldık .

Küçük adalarda havaalanları denize çok yakın olduğundan uçaklar plajların biraz üstünden geçerek iniş yapıyorlar . Bu da ilginç görüntüler oluşturuyor .

Gittiğimiz plaj küçük volkanik taşlardan oluşuyordu . Denizin girişi kumsal olsa da biraz açılınca beyaz kayaların yoğun olduğu görülüyordu .

Plajdan sonra Oia' ya geçtik .

Oia 'ya giderken rehberimiz orada fotoğrafı nasıl çekerseniz çekin hepsi güzel çıkar dediğinde abarttığını düşünmüştüm . Gidince gerçek olduğunu farkettim .

Oia 'da ne yapılır derseniz ;

1- Büyüleyici ve romantik bir ortamda , örneğin sağdaki fotoğraftaki cafede , sevgilinizin evlenme teklifinizi reddetmesi çok zor .

2 - Balayı için eşsiz bir yer . Tepe yamaçlarındaki butik oteller romantizmin tavan yaptığı yerler gibi görünüyor .

3 - Manzaralı bir cafede bir şeyler içmek . Orada kalmayacaksanız en azından bunu yapın , 3 - 4 Euro 'ya inanılmaz manzaralara karşı bir şeyler içebilirsiniz .Eşsiz güzellikleri fiyata ekleyince içeceğiniz çok ucuza gelecek .

4 - Sokaklarında dolaşmak . İlginç mağazalar var .

Santorini şaraplarıyla da ünlü . 3 - 4 Euro 'dan başlayan fiyatlarla herhangi bir marketten volkanik bağlarda yetişmiş üzümlerden yapılan özel şaraplar alabilirsiniz .

Küçük bir kasaba olan Firada da etkileyici manzaralar bizi karşılıyor , biraz dolaşıyoruz . Daha sonra Teleferikle tepeden aşağıya inip filikalarla gemimize dönüyoruz . Tepeden aşağı teleferik yanısıra eşeklerle veya yürüyerek 550 basamak iniliyor . Eşekle inişte teleferik gibi 4 Euro . Yürüyerek inenler yarım saatte geldi ve tezek kokusundan rahatsız olmuşlardı . Gemi açıkta demirli olduğundan kısa bir free shop molası sonrası filikalarla dönüş yapıyoruz .