Rodostan Girite Doğru Yola Çıkıyoruz

Rodostan ayrılışımızı geminin güvertesinden seyrettim . Hava sıcak ve rüzgarlıydı . Eskiden dedemin dükkanının bulunduğu çarşı uzaktan görülüyordu . Kafamdan bir çok hayaller geçti , ailemin bu adada ne çok anısı vardı .

Ve adayı gözden kayboluncaya kadar izledim .

Odaya inince bizimkiler beni merak etmişler . Yemeğe geç kalıyoruz dediler ve restorana gittik .

Rodos Girit arası gemiyle 12 saat sürdü . Gece saat 2 gibi gemi ,açık denizde bir kaç saat oldukça sallandı . Sabah 8 'de Girit adasının aşağıda resmi görülen Kandiye (Heraklion) Limanına yanaştık , kahvaltımızı gemide etmiştik . Gemiden erkenden çıkarak limanın içindeki rent a car deskine gittik .

Girit adası 1645 yılında Türkler tarafından fethedilmiş olup adada eskiden çok sayıda Türk yaşıyordu .

Rent a car' cı teyze hertarafı vurulmuş ve kirli Peugeot 206 ' yı liste fiyatı 65 Euro olmasına rağmen günlük 60 Euro 'ya verebileceğini belirtti . Arabanın durumunu teslim alırken gördük . Arabanın vuruk yerlerini işaretleyelim dediğimde teslim eden çocuk gerek yok bile dedi . Biz kabul etmedik . Ne olur ne olmaz sonra bizim yapmadığımız bir çiziğin parasını isteyebilirler diye düşünsekte onlar çok rahattı .

Rent a carcı teyze akşam ben olmazsam arabanın anahtarını şuradaki kutuya bırakın dedi .

Yapacak bir şey yok 10 saatimiz var ve dakikalar bile önemli .

Gemi turunda Girit adasında kaldığımız 10 saatlik süre için araç kiralayarak 140 km. uzaklığa giderek , deniz ürünleri ve çikolatalı lokma yediğimiz  Hanya ,Resmo , Kandiye gezimizi okumak için buraya tıklayınız .