Akşam Budva Sahiline Gidiyoruz

Hazırlandıktan sonra Budva şehrinin merkezini keşfe çıkıyoruz . Pansiyonumuza 10 dakika yürüme mesafesindeki sahile biraz alışverişte yapacağımız için arabayla gidiyoruz . Karadağ 'da marketler 23.00 ' te kapanıyor . Arabamızı 2,5 Euro 'ya paralı otoparka bıraktıktan sonra (Budvanın merkezinde ve plajlarında otoparklar paralı) İzmir Fuarına benzer bir yola çıkıyoruz . Oldukça kalabalık , gençler , çocuklu aileler herkes var . Bir yanda lunaparktan sesler gelirken , başka bir yanda bir kızılderirili müzik yapıyor , canlı heykel turistlerle resim çektiriyor , sprey boyayla sanatçılar yerde resim yapıyor .

Sağ tarafa yürüyünce geniş meydan 'a ulaşıyoruz . Tarihi meydan çok güzel ışıklandırılmış ,
açık hava cafe ve barlarıyla görüntüsü sizi başka dünyalara götürüyor . Ne yiyelim derken tanesi 1 Euro 'dan dilim pizza yemeyi tercih ediyoruz .

Budva İtalyan turist ağırlıklı . Karadağ 'da da İngilizce az bilinse de İtalyanca , Almanca en azından turistik bölgelerde iyi biliniyor .

Budva Limanına geldiğimizde bir tarafta şık restoranlar bizi karşılarken , diğer yanda mega yatlar tüm ihtişamlarıyla selamlıyorlar . Benim orta büyüklükte şık bir yatım olsa Budva ' ya gitmeyi aklımdan geçirmezdim . Her biri sanki yeni cilalanıp insanların seyrine sunulmuş gibi görünen onlarca mega yat daha küçük tekne sahiplerini komplekse sokabilir .

İlerleyen saatlerde sokaklardaki küçük çocuklu aileler yerlerini moda dergilerinden çıkmış gibi görünen diskolara giden çiftlere bırakıyor . Yalnız kadınlar ne kadar şıksa erkekler o kadar özensiz giyinmiş . Gece kıyafetli bayanların yanında eşofman giymiş beylere bile rastlıyoruz .
Budva ' nın ihtişamlı görüntüsüne rağmen oldukça ucuz fiyatları ise bizi oldukça şaşırtıyor . Otoparkın paralı olması dışında , pansiyon fiyatları , lüks restoranlar da da yiyecek , içecekler diğer şehirlerden pahalı değil .