6.Gün Giritte Hanya , Resmo Ve Kandiyeye Gideceğiz

Tatile çıkmadan önce Löplöpçüler sitesinden Giritte Hanyaya gidebilirsiniz önerisi almıştım . Geminin yanaştığı Kandiye limanından Hanya tam 140 km. olsa da gittik ve gittiğimize değdi . Girit zaten bir ülke büyüklüğünde .

Hanyaya ulaştığımızda şehre ilk girişten girince trafiğe yakalandık . İyi tarafı ise yol üzerinde iki tane Türkçe isimli caddeden geçtik . Şehir tarihi , planlı , tertemiz ve çok güzel . Önce tarihi liman ve meydanı gezdik , sonra dar sokaklarda dükkanlara girdik . Bir cafede şeyler içtik , Ara sokakların bazıları turistik olsa da , bir kısmı yerel hayatı yansıtıyor . Sokağın birinde tarihi bir simit fırınına girdik .Basit , zevkli bir dükkan ,ürünlerin görüntüsü çok sade olsada dikkatli bakınca sunumun önemsendiğini farkediyorsunuz . Gerek vitrin , gerekse şekerli simitler bile tarihi gibi görünüyordu . Şekerli simitin görüntüsü bizimkilere benziyor tadı ise gerçek acıbadem kurabiyesi gibiydi . Daha sonra küçük balıklarla ayakları gıdıklatıyormuş gibi görünen ,tıbbi bir yer çağrışımı yapan bir dükkan gördük . Burada insanlar oturuyor ve ayaklarını 15 dakika ücret karşılığı 30 cm. boyunda içinde balık olan bir akvaryuma sokuyor . Temiz ve hijyenik bir yer gibi görünüyor ve size sağlık memuru gibi beyaz önlüklü bayanlar eşlik ediyor . Vaktimiz olsa deneyebilirdik , çünkü ilginç .
Hanyayı hafızamızın bir köşesine not ettik , gerçekten çok güzeldi .

Tekrar yola çıkıp Resmo şehrine gidiyoruz . Yolda karnımız acıkınca yemek yiyip aynı zamanda yüzebileceğimiz bir yer bakmaya başladık . İlk girdiğimiz yer bir ailenin işlettiği kocaman bir düğün salonuydu . Salonun yanındaki evlerinin bahçesinde aile sohbet ediyordu . İnsanlar bizi görünce doğal olarak ilgi odağı olduk . İnsanlar , düğün salonu aynı bizdekilere benziyor , bir fark ise güzel bir plajın yanında bizde bir düğün salonu görmemiştik . Oradan ayrılıp bir kaç km. ilerde aradığımız yeri bulduk . Soldaki resimdeki yerde modern bir bar , salaş bir restoran ve uçsuz bucaksız bir kumsal . Adalarda yemeğe alıştığımız mükemmel pişirilmiş 4 çeşit deniz ürünü ve içeceğe 44 Euro ödedik ve plaja geçtik , buranında denizi çok güzeldi .

Aşağıdaki resimdeki Resmo 'nun Çeşmeyi andıran sahil şeridinden geçip İzmir Eski Foçayı veya Hanyanın minyatürünü andıran tarihi bölgesine bakıyoruz . Şehirde 1924 mübadelesine kadar çok sayıda Türk yaşıyormuş . Süre ayırmaya değer bir şehir , fakat bizim vaktimiz yok . Gemiye bineceğimiz Iraklieo 'da sabah rent a carcı 'daki çocuğa burada 1 saat süren olsa nereye giderdin diye sorduğumuzda 5 Ağustos meydanı demişti . Bizimde dönüşte gerçekten bir saatimiz olacak , o halde bizde 5 Ağustos meydanına gidiyoruz .

Kandiye (Heraklion - Iraklieo) ' ye dönünce alttaki resimdeki 5 Ağustos meydanını kolaylıkla bulduk , şansa yakınlarda bir araba parktan çıkınca onun yerine parkettik . Meydanda bir cafede oturup soğuk kahve içtik ve çikolatalı lokma yedik . Aslında buralarda baklava , lokma ,kahve daha bir çok şey bizimkiyle aynı . Yalnız Türkiye' ye gelmemiş bir turist bu ürünleri onlara ait sanır . Lokma da güzeldi bu arada .

Tüm seyahatimiz gibi Girit maceramızda yolunda gitti . Yalnız Mykanosta araba bir yerde çalışmayınca biraz heyecanlanmıştık , tekrar çalışınca heyecanımız geçmişti . Sürenizin kısıtlı olduğu bu tür tatilleri bir çeşit maraton gibi düşünebilirsiniz . Yorucu , heyecanlı , zamana karşı yarışılan , fakat çok zevkli .

Teslim etmeden önce arabaya benzin aldık fakat ibre sabah arabayı aldığımız seviyeye gelmedi , biraz daha aldık ve benzinciden ayrıldık , fakat yine gelmeyince başka bir benzinciye uğradık . Yine gelmedi , yanlış anlamayın bu çarpık arabaya yaptığımız 300 km. sonrası 45 Euroluk benzin almış olduk . Rent a carcı teyzeye gidip durumu anlatmak istedik , fakat teyzenin hiç bir şey umurunda değil . Thank you deyip anahtarı aldı , arabanın durumuna bile gidip bakmadı . Benzin alırken vakit kaybetsekte gemiden bize verilen ayrılış süresinden 5 dakika önce yetiştik ve giyinip Giritten ayrılışı izlemek için güverteye çıktık .

Girit bir ülke kadar büyük ve adayı keşfetmek için daha fazla süre ayırmaya değer .