İlkönce Karşıyakaya Sonra Alsancağa Gidiyoruz

Karşıyakaya gitmek için otobüsle Konağa geldik . Buradan vapurla Karşıyakaya geçeceğiz . İzmirin otobüslerinde hangi durağa geldiğinizi belirten sesli uyarı sistemi yanısıra otobüs duraklarındaki ışıklı panolarda bineceğiniz otobüsün bulunduğunuz duraktan kaç durak uzakta olduğunu gösteren bilgi yer alıyor . Böylece çevreyi çok bilmesenizde kaybolma , durağı kaçırma ihtimali oldukça azalıyor . Kentkartı bir kez kullandıktan sonra 1 saat içinde bineceğiniz diğer araçlar ücretsiz .

Vapurla Karşıyakaya giderken taze nar suyu içtik , martılara gevrek atanları seyrettik . İzmirde simite gevrek diyorlar . Vapurda Narsuyu 2 TL , çay ise 50 krş. idi .

Karşıyakaya gelince önce vapur iskelesinin karşısındaki trafiğe kapalı caddeye girdik , mağazalara baktık , dolaştık ve bir süre sonra acıkınca gördüğümüz bir balık pişiricisine girdik .

Ben mezgit , eşim ise hamsi siparişi verdi . Taze balıklar yandaki balıkçıdan geldi ve lezzeti yerindeydi . İzmirde insanlar balıkla birlikte şalgam suyu içiyorlar . Çevremizdekileri görünce bizde balığın yanında şalgam suyu istedik ve beğendik . Masada bulunan zeytinyağınında tadı çok güzeldi . Burada doyurucu porsiyonlarla servis edilen mezgit 8,5 TL , hamsi 5 TL idi şalgam suyuyla birlikte bu hızlı ziyafete 18,5 TL hesap ödedik .

Balık ziyafeti sonrası dolaşırken canımız tatlı istedi . Bir yerden geçerken ev yapımı kalburdançekme (kalburabastı) satıldığını gördüm . Bu tatlıyı teyzem külsuyu ve zeytinyağıyla çok güzel yapardı . Satıcı bir tanesini ikram etti , biz 2 tatlı daha aldık ve 1,5 TL ödedik . Buradaki Kalburdançekmede küllü su ve zeytinyağı kullanılmamış , fakat kütür kütür ve lezzetliydi . Tatlımızı da yedikten sonra şık cafe ve restoranların bulunduğu sahile çıkıp dolaşmaya başladık . Burası yaz akşamlarında çok güzel olur. Daha sonra faytonla 20 TL'ye Heykelden Girne Meydanına yaptığımız oldukça uzun tur çok zevkliydi .

Karşıyakaya yıllar önce gelmiştim . Kalabalıklaşmış fakat hala güzel ,yeşil ve düzenli görünüyor .

Fayton turu sonrası Konağa dönerken şansımıza vapur kalkmak üzereydi . Konakta rent a car baktık ve Alsancağa doğru yürüdük . Alsancakta aradığımız arabayı bulduk . Yeni model ,full kaskolu dizel Hyundai i20 'yi 2 gün için günlük 70 TL 'den kiraladık . Araba işini istediğimize yakın bir fiyata halledince kafamız rahatlamıştı . Sahile indik ve eşsiz İzmir manzaralı bir cafede denizin yanında çay içerek dinlendik .

Sonra tekrardan Konağa yürüdük ve Tariş mağazasına uğrayarak sade ve çikolatalı kuru incir aldık . Türkiyenin taze ve kaliteli incirlerini bu mağazalarda bulabilirsiniz .Hava kararmaya başlamıştı . Otobüse binerek geriye döndük .