2.Gün Antakyanın Tarihi Sokaklarını Dolaşıp Harbiyeye Gideceğiz

Bu gün kahvaltı için davetliyiz.
Kahvaltı sofrasını görünce bir an önce masaya oturmak istiyoruz. Masada yok yok .

Kahvaltı sonrası dışarıya çıkıyoruz .Eski evlerin bulunduğu Kurtuluş ve Saray Caddelerine gideceğiz.
Yolda maça giden Hataysporlu gençlerle karşılaşıyoruz. Köprübaşı ve Uzunçarşı üzerinden geçerek kendimizi tarihin sayfalarına bırakıyoruz.
Buradaki evler nedense bana Güney Amerika ülkelerindeki sokakların hissini veriyor.
Yolda bir evden davul zurna eşliğinde çeyiz çıkartıyorlar .
Uğradığımız Gaziler Derneği müzesinde 3 çeşit meyve veren ilginç bir ağaç bulunuyor .

Tarihi sokaklarda dolaşıyor ve dolaşıyoruz.
Her yer o kadar ilginçki yorgunluk aklımıza gelmiyor.
İlginç bir binanın önünde duruyoruz. Burası im atölyesi imiş . Normalde bu gün kapalı olsa da bize kapıyı açıyorlar .
İçerde tiyatro oyuncuları sergileyecekleri oyun için çalışıyorlardı . Güzel bir cafe ve kütüphanede vardı .
İşte size Antakyada insanı şaşırtacak bir yer daha '' İm Atölyesi ''

Başka bir sokakta bir tarihi Antakya Eviyle karşılaşıyoruz.
Burası aslında bir cafe , ama tam emin değiliz belkide bir müze .
İçeride dolaşıyoruz , sahibi olduğunu sandığımız bayan buyrun gezin diyor burasıda ilginçti .
Buradan halen kullanılan tarihi bir kiliseninde resmini çekiyoruz.

Dar sokaklar , geniş sokaklar derken Harbiyeye doğru yola çıkıyoruz.
Harbiye Antakyaya 10 km mesafede bir tepede yer alıyor.
Yazın serin ,şelalerin bulunduğu güzel bir yer .
Burada bir yerde oturup bir şeyler içmek insanı dinlendirir , fakat bizim dönmemiz gerekiyor ve Harbiyeden ayrılıyoruz .Dönüşte yol üzerinde Hidroya uğruyoruz .
Burasının adı bölgedeki bir hidroelektrik santralından geliyormuş , yemyeşil bir ortam harika küçük bir göl ve masmavi bir gökyüzü . Burada cafe , restoranda bulunuyor .
Hidrodan çıktık ve Antakyaya dönerken tepede eşsiz manzaralarla karşılaştık.

Antakyaya döndüğümüzde acıkmıştık .
Burada çok popüler olan bir dürüm dönerciye gittik.
burasının salçalı döner dürümü gerçekten güzeldi .

Bu enfes döner ziyafeti sonrası Antakya 'dan ayrılma vakti gelmişti ,
valizlerimizi topladık ve yolda Antakyaya tekrar ne zaman geleceğimizi düşünürken kalbimizi orada bırakarak ayrıldık .

Dünyaca ünlü Antakya Yemekleri Nerede Yenir sorusunun cevabını merak ediyorsanız buraya tıklayınız .