Viyana'da İlk Günümüz

Flixbus otobüsüyle Almanya'nın Nürnberg şehrinden Viyana'ya otobüsle geliyoruz.
Avrupa'da bir çok yönde trenle ulaşım cazip olsa da son dakika rezervasyonlarında en ucuz seyahat aracı otobüs oluyor. Bazen uçak biletiyle yakın fiyat da olsa da otobüsün bir diğer avantajı şehir merkezinde iniş imkanı vermesi. Örneğin Viyana şehrinde şehir merkezinden havaalanına CAT (City Airport Train) ile gidiş 12 € gibi bir fiyata mal oluyor. Oysa Nürnberg Viyana otobüs bilet fiyatı bu fiyatın biraz üzerinde.Metroya binip otelimize geliyoruz.Otelimiz çok merkezi bir konumda bulunuyor.Şehir hakkında ilk izlenimimiz sıcak ve sevimli bir yer olduğu şeklinde. Bisiklet ulaşımı çok yaygın,
kırmızı ışık yanınca uzun bisiklet bekleme kuyrukları oluşabiliyor. Otel de extra kahvaltı olsa da ilk gün Viyana'yı keşfetmek için dışarıda bir yere gidiyoruz. Oldukça klasik bir kahvaltı sonrası şehri gezmeye başlıyoruz. Önce internet sitesine buradan ulaşabileceğiniz, Kaerntner Strasse 51 adresindeki muhteşem bir binada bulunan Viyana Mozart Konser Salonuna gidiyoruz.Bina'nın çevresinde tarihi kıyafetleriyle konser bileti satan gençlerden bilet almanın güvenilir olup olmadığını anlamak için biraz izliyoruz.Sonra bilgi ve ertesi gün için bilet alıyoruz.Daha sonra Tuna nehri kenarına gelip şehri izliyoruz.Tuna nehrinde yemekli yemeksiz tekne turları yapılıyor.Yalnız nehir kenarında cafelerin bulunduğu fazla bir sosyal ortam göremedik.Karnımız acıkınca  buradan internet sitesine ulaşabileceğiniz ünlü Figlmüeller şnitzelcisine geliyoruz.Kısa süre kuyrukta bekledikten sonra masamıza geçiyoruz.Burada etli ,tavuklu şnitzeller yanı sıra farklı yemekler de bulunuyor.
Fakat insanlar çoğunlukla şnitzeli tercih ediyor.Şnitzelleri çok lezzzetli olsa da , İstanbul'da ki Viyana etkisindeki Duran Sandviç'in şnitzelinin de bu şinitzelle rekabet edebileceğini söyleyebilirim. Öğleden sonra şehri gezip yorgun olduğumuzdan otele gidip biraz uyuyor, sonra
Kettenbruckengasse 'daki ünlü Vienna Nachmarkt pazar yerine gidip çorba içiyoruz.
Çok yorulmuşuz, tekrar otele dönüp uyuyoruz.