Kastamonu Bizi Şaşırtıyor

Minibüsümüz geliyor ve eşsiz manzaralar eşliğinde Kastamonuya doğru yola çıkıyoruz .
Yollar karlı olsada kaptanımız tecrübeli minibüsü eski olsada bize güven veriyor .

Şehir merkezinde minibüsten iniyor ve dönüş için nereden bineceğimizi öğrendikten sonra kendimizi büyük bir meydanın ortasında buluyoruz .
Kastamonunun Kurtuluş Savaşında büyük kahramanlıklar gösterdiğini şehrin bir çok yerinde görebiliyorsunuz .

Kastamonu Cumhuriyet meydanında etkileyici ve dev bir Kurtuluş Savaşı hikayesini anlatan heykel bulunuyor.
Heykelin arkasındaki tarihi bina ve kale ,şehrin sembollerinden Şerife Bacı heykeliyle birlikte çok güzel görünüyor . Böyle büyük bir meydanı ben İstanbulda göremedim . Görüntü modern Avrupa şehir meydanlarını andırıyor .

Biraz ilerde şehir merkezinde üzerinde köprüler bulunan ve şehri ikiye bölen bir çay akıyor .

Kastamonudaki ilk izlenimimi sorarsanız beni çok şaşırttığını söyleyebilirim .

Geniş bir alana yayılmış Müzeler , tarihi evler , konaklar , büyük meydan , kale , saat kulesi , nehir , yemekleri , şehrin düzenliliği . Buraya neden daha önce gelmedik diye kendime sormadan edemedim . Cevabı ise bu kadar hikayesi olan bir şehir beklemiyordum .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder