İtalya'da Floransayı Gezip , Kuzeyde Como Gölüne Geçeceğiz

Sabah erkenden kalkıp gece ışıklar içinde gördüğümüz muhteşem katedral ve çevresini dolaşmak için otelden çıkıyorum.
Çevredeki sokaklardan ilerlerken büyük bir kapalı pazar yerinin uyanmakta olduğunu görünce oraya doğru yöneliyorum.
Türkiye 'de ve diğer ülkelerdeki yerel pazarlar çok ilgimi çekiyor . Kapıdan içeri girip dolaşmaya başlıyorum. Burası yiyecek ağırlıklı bir pazar yeri , Önce makarna satan bir dükkana bakıyorum ,
bir baharatçıda dikkatimi çekiyor ,
balık reyonunda zengin balık ve kabuklu çeşitleri bulunuyor ,
Et reyonu ,
peynir reyonu ,
manav reyonu derken
Perulu güler yüzlü bir satıcının sattığı ürünler dikkatimi çekiyor . Kendisi de sohbete istekli görününce Peru ve sattığı ürünlerle ilgili bilgi alıyorum.
şarküteri reyonuna da uğruyor ,
 zeytin çeşitlerine bakıyor
 kahvaltı için otele dönüyorum.
Booking.com 'dan rezervasyon yaptığımız  Otel'in kaldığımız ek bloğunda odalar çok iyi olmasa da kahvaltısı zengin görünüyor.
Kahvaltı sonrası yürüyerek Floransa 'nın simgelerinden Santa Maria Dei Fiore Katerdral 'ine doğru yola çıkıyoruz .
Meydana yaklaştığımızda  yapımı 150 yılda tamamlanan ve 1436 'da açılan katedrali görünce bu devasa ve estetik yapıdan çok etkileniyoruz.
Bölgede ihtişamlı bir çok yapı bulunuyor.
Vaftizhane 'de ''Cennetin Kapısı '' olarak adlandırılan kapıları seyrediyoruz.
Bu kapıların orijinali yakındaki müzede bulunuyor.
Yakında güzel bir sandviççi olsa da yeni kahvaltı ettiğimizden fazla ilgimizi çekmiyor ,
meydanlardan geçerek ,
vitrinleri izleyerek
Piazza Della Signoria Meydanına geliyoruz.
oldukça büyük bir Açıkhava müzesi bulunuyor.
Buradaki heykeller ,
aslan figürleri ,
savaşçı figürleri gerçek gibi görünüyor. Daha sonra etkileyici bir yapıyı geziyoruz.
Burada bir gelin resim çektiriyor .
Oradan ayrılıp Belediye Sarayının önüne gidip Herkül heykelini izliyoruz . Gerek giriş kapısı gerekse heykeller çok etkileyici ve gücü simgeliyor.
 Meydanda biraz daha dolaştıktan sonra
1300 'lü yıllarda yapılmış olan Ponte Veccio Köprüsüne gidiyoruz.
Saraydan saraya halk içinde görünmeden gitmek amacıyla yapılmış olan bu köprüde bir koridor varmış.
Şu an üzerinde yer alan dükkanlara bakıyor , köprüden nehri seyrediyoruz.
Oradan Pitti Sarayına gidiyoruz. Sarayı ve Boboli bahçelerini gezmek çok uzun süreceğinden oradan aklımız kalarak ayrılıyoruz.
Yolda Floransa 'nın ünlü futbol takımı Fiorentina 'nın ürünlerinin satıldığı dükkana bakıyoruz.
Dönüşte Katedral 'in önünden geçerken kalabalığın iyice arttığını görüyor ,
otele dönüyoruz. Otelin hatıra defterindeki Ponte Veccie köprüsünün karakalem çizimi hoşumuza gidiyor,
eşyalarımızı alıp kuzeye ,Como gölüne doğru yola çıkıyoruz.
Önümüzdeki 2 gece otobanı kullanarak geldiğimiz Como Gölü kenarındaki Lecco 'da kalacağız.
Como gölü etkileyici , otelimizin odaları geniş ve oldukça tarihi , yalnız bu bölgede sanırım yazın sıcaklık normalde çok yüksek olmadığından odalarda klima bulunmuyor. Fakat bu sıcakta klimasız durulmuyor.
Aynı tarihlerde Almanya 'da olan bir arkadaşımda Klimasız bunaldıklarından yakınmıştı.Arabayla yakındaki sahile gelip biraz etrafı keşfediyoruz. Göl kenarında güzel plajlar bulunuyor.
İp üstünde yürüyen gençleri izliyoruz.
Sonra restoranların bulunduğu caddeye dönüp gözümüze kestirdiğimiz bir yerde oturup yemek yiyoruz.
Bu gün menümüzde Pizza ,
Makarna var,
ayrıca pişmiş birazcık kızartılmış sebze tabağından söylüyoruz.
Bu gün bayağı yer gezdik ve yorulduk ,odamıza dönüp uyuyoruz.