İtlaya 'da Como Gölünde Tekne Turu Yapacağız

Sabah erkenden kalkıp gece konakladığımız Lecco şehrinde Como gölü sahiline gelip dolaşıyorum .
Gölün gün doğumundaki görüntüsü eşsiz tablolara eşdeğer görünüyor .
Marsilya 'dan başayan tatilimizde çoğu gün doğru dürüst kahvaltı edemediğimizden Lecco 'daki otelimizin enfes kahvaltı menüsünün sonuna kadar hakkını veriyoruz.
Bu otelin menüsündeki ekmekler , çörekler gerçekten çok güzel .
Kahvaltı sonrası yine sahile gelip Como gölü turunu araştırıyoruz.
Dün yaptığımız araştırmada sabah 10:00 'da kalkan bir tekne olduğunu öğrensek de gişede yeterli yolcu yoksa tekne kalkmaz yazısı bizi biraz endişelendiriyor. Çevre de tura katılmaya gelen bir kalabalık oluşmaya başlayınca endişemiz kayboluyor , birazdan gişe açılıyor ve biletimizi alıyoruz. Turlar Como gölü biletlerini oldukça yüksek bir fiyata satıyor , gişeden kendiniz alırsanız fiyat çok fark ediyor. Teknemiz yanaşınca biniyor ve bu eşsiz yolculuğa başlıyoruz.
Temmuz ayındaki gezimizde teknemiz çok kalabalık olmasa da çok uluslu bir grubu içeriyor . Anladığımız kadarıyla bir çok ülkeden insan tekne turumuzda yer alıyor .
İlk anda gördüğümüz manzaralar büyüleyici bir tekne turunda olacağımızın ipuçlarını taşıyor ,
Bu turda bizim bazı önyargılırımızda kayboluyor. Örneğin pek örneğini görmediğimzden gölde bir deniz gibi yüzülmez diye düşünürken Como gölünde çok sayıda plajla karşılaşıyoruz.
Bu göl çok çok büyük olmasa da sanki bir deniz gibi kullanılıyor. İlk olarak gemimiz küçük bir yerleşim bölgesi olan Abbadia ' da duruyor .
Burası hoş evleriyle dikkat çeken göl kenarı bir yerleşim bölgesi .
İkinci durağımız ise Mandello oluyor.
Bir kaç küçük yerleşim bölgesinde daha durduktan sonra güzel manzaralı yerlerden geçip
daha büyük bir yer olan Bellagio 'da karaya çıkıyor ve etrafı gezmeye başlıyoruz.
Burada sahilde bir meydan ,
güneşten etkilenmemek için perdelerle örtülmüş ilginç bir alışveriş caddesi ,
italya 'nın ünlü Murano camından ürünler satan bir dükkan ,
caddenin devamındaki yokuşun yukarısında ilginç tarihi sokaklar bulunuyor .
Sokakları gezip
sıcak altında biraz yorulunca sahildeki bir cafeye oturup göl manzarası eşliğinde expresso kahvelerimizi yudumluyoruz.
Bellagio 'dan ayrılıp göl üzerindeki başka yerlere doğru yola çıkarken ,
bir kez daha Bellagio 'ya bakıyoruz.
Bir sonraki durağımız Isola Comacina 'da
pırıl pırıl bir su ve güzel bir cafe dikkatimizi çekiyor ,
göl kenarında o kadar şık , o kadar düzenli , etkileyici yerleşim yerleri , orijinal mimarili binalar var ki
bazen nereye bakacağımızı şaşırıyoruz.
Tekne turumuz Como 'da sona eriyor ,
buradan belediye otobüsüne binip
güzel bir manzaralı yoldan giderek
yaklaşık yarım saatte Lecco 'ya ulaşıyoruz. Aklımızda bir an önce tekne turunda gördüğümüz şahane göl kenarı plajlara gitmek olduğundan arabamıza binip yola çıkıyor , 10 dakika sonra güzel bir plaja geliyoruz.
Hava biraz bulutlu da olsa bayağı sıcak ve plaj kalabalık görünüyor . Eşyalarımızı sahile bırakıp gölde yüzmenin tadını çıkarıyoruz.
Sonra arka taraftaki cafe'ye gidip kahve içiyoruz.
Sahile dönünce göl de ördeklerin yüzdüğünü görüyor ve izliyoruz.
Pırıl pırıl bir suya sahip Como gölünde yüzmek gerçekten güzeldi .
Otelimize dönüp giyiniyor , sonrasında sahile gelip kendimize yemek yiyecek bir yer bakıyoruz.
Kalabalık bir restoran 'a giriyoruz. Restoran 'ın dışarıda da masaları olsa da yağmur yağacak gibi olduğundan içeride oturuyoruz. Dekorasyon oldukça orijinal görünüyor.
Yemekte yuvarlak bir ekmek içinde hazırlanmış salata
, peynir tabağı
ve Kırmızı şarap alıyoruz.
İlginç bir şey olarak Peynir tabağında çilek ve reçel de yer alıyor . Böyle bir tada pek alışkın olmasak da deniyoruz.
 Sonrasında otelimize dönüp uyuyoruz.